شناسه خبر:43276
1400/4/21 09:40:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در هفت روستای استان خبر داد.

مسعود رضایی اظهار کرد: نزدیک به 43 سال از نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد و نظام برنامه‌ریزی با فرازونشیب‌هایی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه طیف اصلی مخاطبان ما روستاییان هستند، ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که انجام دادیم، تهیه طرح هادی بوده است؛ در گذشته بدون برنامه و کار کارشناسی و با هر سبک و سیاقی جانمایی شده و می‌ساختند.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به طرح توسعه پایدار منظومه، اظهار کرد: بُعد کاری این طرح در حد یک تقسیمات سیاسی بخش است؛ ضمن انجام برنامه‌ریزی‌ها، نیازهای بخش و توانایی‌ها را شناسایی و در راستای شکوفایی منطقه اقدام می‌کنیم.

رضایی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده مبتنی بر مطالعات و جامع هستند، گفت: تمام جوانب اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اشتغال‌زایی در کنار هم می‌آیند و درحقیقت معجونی از آموزش، پژوهش و فرهنگ هستند.

وی افق این طرح‌ها را 15 ساله عنوان کرد و ادامه داد: تنها به تولید فکر نکرده‌ایم و به ترویج، آموزش و مشارکت بخش خصوصی در کنار بازار فروش نیز توجه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با یادآوری اینکه طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در هفت روستای استان درحال انجام است، اضافه کرد: ازنظر ریالی و حجم کار هر یک طرح، معادل 10 تا 12 طرح هادی است.

شناسه خبر 43276