شناسه خبر:43345
1400/4/22 10:21:54

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر بیش از 82 درصد روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان مریوان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل است.

احمد فعله‌گری ابراز کرد: شهرستان مریوان دارای 151 روستا بوده که تعداد 139 روستای آن از قابلیت گازرسانی برخوردار و در حال حاضر 115 مورد از روستاها گازدار است.

وی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی در 17 روستای مریوان در حال اجرا و هفت روستای دیگر در دست طراحی است، افزود: با وجود سخت‌گذر و هزینه‌بردار بودن کار گازرسانی در این شهرستان، این کار با قدرت در حال اجرا بوده و تلاش ما این است که تمام روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان سال جاری به شبکه سراسری گاز متصل شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از برنامه‌ریزی برای اتصال 250 واحد صنعتی در استان به شبکه گاز طبیعی در سال جاری اشاره و اضافه کرد: امسال 9 واحد صنعتی هم در شهرستان مریوان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهد شد.

فعله‌گری با تأکید بر اینکه تمرکز اصلی عملیات گازرسانی روستایی در سال جاری در شهرستان‌های سقز، سنندج، مریوان و دیواندره است، گفت: در حال حاضر بیش از 95 درصد جمعیت روستایی شهرستان‌های سروآباد، کامیاران، قروه، دهگلان، دیواندره و بانه از گاز طبیعی بهره‌مند و جزو مناطق سبز کشور از لحاظ گازرسانی محسوب می‌شود.

وی میانگین جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی را 96 درصد اعلام کرد و یادآور شد: این رقم در مقایسه با میانگین کشوری بالاتر بوده و این استان جزو استان‌های برتر کشور از لحاظ گازرسانی به مناطق روستایی است.

در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری، 96 درصد جمعیت روستایی و 565 هزار مشترک از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند است.

شناسه خبر 43345