شناسه خبر:44263
1400/5/17 09:44:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر عامل مخابرات استان ایلام گفت: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در ایلام به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند و 97 درصد جمعیت ایلام تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند.

حشمت‌الله اسدی گفت: 97 درصد مردم استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت بهره‌منده هستند.

وی افزود: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در ایلام به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند و 97 درصد جمعیت ایلام تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند.

مدیر عامل مخابرات استان ایلام گفت: ظرفیت نفوذ تلفن ثابت در این استان 21 و 4/. درصد است؛ این شرکت در حوزه اینترنت تجاری، تلفن ثابت، اینترنت خانگی و تلفن همراه اول به مشترکان و رسانه‌ها خدمات ارائه خواهد کرد.

اسدی ادامه داد: پهنای باند اینترنت در ابتدای دولت تدبیر و امید 500 مگابایت بود که این میزان در سال جاری و دولت دوازدهم به 10گیگابایت رسیده و ظرفیت افزایش تا 20 گیگابایت را دارد.

وی ادامه داد: همچنین تعداد سایت‌های تلفن همراه در ابتدای دولت یازدهم در این استان 241 مورد بوده که هم‌اکنون با رشد 50 درصد به 360 سایت رسیده است.

مدیرعامل مخابرات منطقه‌ایلام تصریح کرد: در راستای ارتقای تکنولوژی سایت تلفن همراه 48 سایت روستایی، شهری و جاده‌ای در دست اقدام است که عملیات اجرای تعدادی از این پروژه به پایان رسیده است.

اسدی بیان کرد: توسعه تلفن همراه و همچنین احداث سایت می‌تواند خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهد باید گفت هیچ اشعه‌ای درست نمی‌کند و سطح اشعه وقتی در حد مجاز باشد به گفته سازمان انرژی اتمی برای سلامتی خطرناک نبوده ما بایستی سرمایه‌گذاران را جذب کنیم تا در استان ما سرمایه‌گزاری کنند نه اینکه موانع ایجاد کنیم.

وی گفت: درصد بالایی از مطالبات مخابرات از مشترکین عادی و حقیقی است که امیدواریم هر چه سریع‌تر نسبت به تسویه حساب خود اقدام کنند.

مدیرعامل مخابرات ایلام بیان کرد: در حال حاضر 35 هزار و 848 مشترک خانگی و 1313 خط اداری در سطح استان از خدمات Adsl مخابرات بهره‌مند هستند.

اسدی گفت: تعداد مشترکین تلفن ثابت در سطح استان ایلام 127 هزار و 588 مشترک است که از این تعداد 50 هزار اشتراک در شهر ایلام وجود دارد.

وی یادآور شد: بر اساس نیاز دستگاه‌های اجرایی زیر ساخت لازم برای فیبر نوری با سرعت و تخفیف آسان در اختیار مردم قرار داده‌ایم در حال رایزنی هستیم که در منطقه آزاد مهران تفاهم‌نامه مبنی بر سرمایه‌گذاری به وجود بیاوریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر 540 روستا دارای ارتباط تلفن همراه بوده و بقیه روستاها نیز تا آبان ماه ان‌شاالله به شبکه تلفن همراه و اینترنت وصل خواهند شد.

شناسه خبر 44263