شناسه خبر:44309
1400/5/18 09:58:46
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان خبر داد:

برگزاری تور رسانه‌ای به‌مناسبت روز خبرنگار

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از برگزاری تور رسانه‌ای به‌مناسبت روز خبرنگار خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان، جمعی از خبرنگاران بازدیدی از پروژه‌های اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان به‌مناسبت هفته خبرنگار داشتند.

محمدحسین مرادی در این مراسم با بیان آنکه اصحاب رسانه با نقدها و پیشنهادات آینه‌ای برای ما و یاری‌دهنده در توسعه هستند، اظهار کرد: خوشبختانه رسانه‌های استان در ساخت پروژه‌های مشارکتی اداره کل نوسازی مدارس ورود خوبی داشتند که قدردان هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در ترغیب مردم به امور خیر به‌ویژه در امر مدرسه‌سازی، خطاب به جمع گفت: نقش شما بسیار ارزشمند است، شما می‌توانید مردم را حتی با خرید یک آجر در مدرسه‌سازی مشارکت دهید تا باقیات‌الصالحاتی برای خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل نوسازی خودکفا است و تمام اقدامات ساخت‌وساز پروژه‌ها را انجام و بعد از تکمیل تحویل آموزش‌وپرورش می‌دهد، اظهار کرد: در انجام پروژه‌ها کیفیت مهم‌ترین شرط ما است.

این مقام مسئول با اشاره به بازدید از مدرسه 12 کلاسه زنده‌یاد موسی‌پور «حیات طیبه شهرک مدنی» با 12 کلاس درس، گفت: این پروژه در سال 98 آغاز شده و یک‌هزار و 636 متر زیربنا دارد.

   پیشرفت 75 درصد مدرسه حیات طیبه شهرک مدنی

مرادی با بیان آنکه این پروژه بتنی است و در دو طبقه به‌صورت ملی و خیری ساخته می‌شود، گفت: این مدرسه 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون سه میلیارد تومان برای آن هزینه شده و تا پایان کار به دو میلیارد تومان اعتبار نیز نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به اینکه خیرین خوبی در استان همدان حضور دارند که همواره ما را در امر مدرسه‌سازی یاری کرده‌اند، بیان کرد: از سال 85 لایحه تخریب و بازسازی در مجلس مصوب شد تا استان‌ها از این محل بتوانند مدارسی را بازسازی و مقاوم‌سازی کنند که از آن سال تاکنون 220 پروژه را در استان انجام داده‌ایم.

   7.2 درصد کلاس‌های همدان نیازمند بازسازی هستند

وی با اشاره به 290 هزار متر مربع زیربنای پروژه‌ها و با دو هزار و 700 کلاس درس، گفت: طبق بررسی شناسنامه مدارس 7.2 درصد تعداد کلاس‌های استان نیازمند تخریب و بازسازی و 14.2 درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

مرادی از 188 پروژه درحال اجرای اداره کل نوسازی مدارس در استان خبر داد و افزود: 840 کلاس با زیربنای 145 هزار متر مربع در دست اقدام داریم که برای آن‌ها 220 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده و 160 میلیارد تومان هم اعتبار برای تکمیل و تجهیز نیاز است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 89 میلیارد تومان منابع ملی و 12 میلیارد تومان منابع استانی برای اجرای پروژه‌ها اختصاص یافت، ابراز کرد: در این سال 17 پروژه با 160 کلاس درس با 13 هزار متر مربع و با 30 میلیارد تومان اعتبار اجرایی شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به اینکه امیدواریم در سال جاری 13 پروژه با 95 کلاس درس و 12 هزار متر مربع زیربنا اجرایی شود، گفت: 35 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها اختصاص یافته تا بتوانیم ابتدای مهرماه و هفته دولت آن‌ها را بهره‌برداری کنیم.

   نیازمند بهینه‌سازی 6 هزار کلاس درس در همدان

وی با اشاره به اینکه از سال 92 یک‌هزار و 450 مدرسه با هفت هزار کلاس درس و 62 میلیارد تومان اعتبار استانداردسازی شده‌اند، افزود: درحال حاضر 6 هزار کلاس نیازمند بهینه‌سازی سیستم‌های گرمایشی هستند.

مرادی گفت: 618 بخاری هرمتیک فاقد دوکش در مدارس استان نصب شده است و دو هزار و 200 مدرسه هم دارای بخاری‌های دودکش‌دار هستند که باید جمع‌‌آوری شوند و به شکل مناسبی استاندارد‌سازی شوند.

وی در بازدید از استخر دانش‌آموزی ناحیه دو همدان با بیان آنکه این پروژه در سال 89 آغاز شده و دو هزار 550 متر زیربنا دارد، افزود: هشت میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و یک میلیارد تومان نیاز است تا تکمیل شود و تاکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به احداث مدرسه طیبه میرسیدعلی همدانی با 12 کلاس درس، خاطرنشان کرد: این پروژه دو هزار و 565 متر زیربنا دارد که در سه طبقه ساخته می‌شود و 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه 6.5 میلیارد تومان برای آن هزینه شده و سه میلیارد تومان نیز نیاز است، در ادامه با اشاره به بازدید از مجتمع آموزشی استثنایی همدان در منطقه ششصددستگاه، گفت: این پروژه در 18 کلاس درس با دو هزار و 440 متر مربع ساخته می‌شود و چهار میلیارد تومان برای آن هزینه شده و پنج میلیارد تومان نیز نیاز است.

مرادی در بازدید از احداث مدرسه 15 کلاسه کشاورز اذعان کرد: این پروژه در دو هزار و 782 متر زیربنا در سه طبقه ساخته می‌شود که از محل تخریب و بازسازی پنج میلیارد تومان هزینه شده و چهار میلیارد تومان نیاز است.

در این مراسم با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرکل نوسازی مدارس و رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان از تعدادی از خبرنگاران استان تقدیر شد.

شناسه خبر 44309