شناسه خبر:44313
1400/5/18 10:07:18

سپهرغرب، گروه خبر: پُل «کاکارضا» در مسیر جاده الشتر به خرم‌آباد در جریان وقوع سیلاب سال 98 فرو ریخت و حالا مسئولان با گذشت حدود سه سال خبر می‌دهند که این پُل زیر بار ترافیک رفته است.

در جریان سیلاب سال 98 در لرستان بسیاری از زیرساخت‌های استان تخریب شد و خسارت‌های زیادی به حوزه‌های مختلف لرستان وارد آمد.

یکی از زیرساخت‌های استان که در جریان سیلاب 14 فرودین‌ماه سال 98 تخریب شد، پُل تازه احداث‌شده «کاکارضا» بود، این پُل در مسیر جاده الشتر به خرم‌آباد قرار داشت.

   پُل پُرماجرا به زیر بار ترافیک رفت!

این پُل بعد از دو سال بهره‌برداری، در جریان وقوع سیلاب تخریب شد که همین امر موجب ورود دستگاه قضائی به این مسئله و دستگیری تعدادی از عوامل سازنده آن شد.

تخریب این پُل موجب واکنش‌های فراوانی در میان افکار عمومی شد و مردم در آن زمان خواستار احداث و بازسازی این پُل در اسرع وقت از سوی مسئولان شدند.

برای تکمیل و بازسازی این پُل طی سه سال سال گذشته همواره شاهد وعده‌های مختلف مسئولان بودیم، تا جایی که این امر منجر به انتقادات فراوانی از سوی افکار عمومی شده بود.

«آخرین خبرها از پُل پُرماجرای لرستان/ میراث سیل 98 نیمه‌کاره ماند»، «وعده افتتاح پُل «کاکارضا» در خردادماه 1400»، «ابهام در زمان افتتاح پُل پُرماجرا/ میراث سیل 98 به خردادماه 1400 نرسید» ازجمله برخی از گزارش‌های خبرگزاری‌ها است که در راستای ضرورت تسریع در تکمیل این پروژه منتشر شد.

حالا براساس اظهارات «یحیی ابراهیمی»، نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی این پُل با گذشت حدود سه سال به مرحله افتتاح رسیده و هم‌اکنون به زیر بار ترافیک رفته است.

   9 میلیارد تومان برای تکمیل و بازسازی پُل «کاکارضا» هزینه شد

وی با بیان اینکه در پُل «کاکارضا» در سال 98 و بعد از وقوع سیلاب تا سال گذشته 12 نفر فوت و 125 نفر نیز زخمی شدند اظهار کرد: این تعداد فوتی و زخمی به‌دلیل یک‌طرفه شدن مسیر «کاکارضا» بود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر آنکه این امر واقعاً جای تأسف داشت، گفت: در این راستا ضرورت داشت که این موضوع از طرف وزارت راه و شهرسازی به شکل جدی‌تری مورد پیگیری قرار بگیرد.

ابراهیمی با اشاره به پیگیری‌های صورت‌گرفته از طریق استانداری لرستان، افزود: با این پیگیری‌ها هفت میلیارد تومان برای پروژه درنظر گرفته شد.

وی همچنین از اختصاص دو میلیارد تومان دیگر از سوی وزارت راه و شهرسازی به این پروژه خبر داد و بیان کرد: درحال حاضر این پُل به زیر بار ترافیک رفته است.

شناسه خبر 44313