شناسه خبر:44829
1400/6/2 10:03:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: ایجاد شهرک صنعتی بزرگ کردستان در زمینی به مساحت 713 هکتار به تصویب مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید.

احمد خسروی اظهار کرد: در آخرین نشست هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایجاد شهرک بزرگ صنعتی کردستان به همراه سه شهرک دیگر در کشور به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: از سال 96 پیگیر مباحث مربوط به ایجاد شهرک صنعتی بزرگ کردستان هستیم و مطالعه و بررسی همه جوانب مربوط به این پروژه به مشاور داده شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان افزود: از آنجا که همواره یکی از موانع توسعه صنعتی در این استان کمبود زمین بوده است با اجرای این پروژه بزرگ شاهد رفع این مشکل خواهیم بود.

خسروی یکی از ویژگی‌های بارز این شهرک را فراگیر بودن و واقع شدن آن در نقطه مرکزی جغرافیای استان خواند و گفت: یک هزار و 400 هکتار برای ایجاد این شهرک در نظر گرفته شده که در فاز نخست 713 هکتار آن به‌عنوان شهرک بزرگ صنعتی استان تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرک بزرگ صنعتی کردستان در فاصله 55 کیلومتری شهر سنندج و حدفاصل سه شهرستان دیواندره، بیجار و سنندج قرار دارد، اظهار کرد: با قرارگیری این شهرک در بین این سه شهرستان تأمین امکانات و دسترسی آن به منابع آب، برق و گاز سهل تر خواهد بود.

افزایش 4.5 متر مربع به سرانه فضای صنعتی در کردستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با بیان اینکه این شهرک بزرگ‌ترین شهرک صنعتی در نیمه غرب کشور است، گفت: با اجرایی شدن آن کردستان هم در ردیف استان‌های صنعتی قرار می‌گیرد و 4.5 مترمربع هم به سرانه فضای صنعتی در این استان افزوده می‌شود.

خسروی یادآور شد: باتوجه به بالا بودن میزان مساحت این شهرک، قیمت اراضی آن نسبت به شهرک‌های صنعتی دیگر استان کمتر و در حد یک چهارم آن‌ها است.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن این شهرک وعده داده شده در ارتباط با دست‌یابی سرانه زمین صنعتی در استان به میانگین کشوری محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه ایجاد این شهرک یکی از دستاوردهای ارزشمند نظام و دولت‌ در این استان است، گفت: برای استانی که صنعتی محسوب نمی‌شود اجرای یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور مایه افتخار است و این مهم با پیگیری و حمایت‌های مسئولان استان اتفاق افتاده است.

خسروی یادآور شد: امیدواریم طی پنج یا 6 سال آینده شاهد ثمره ایجاد این شهرک در کردستان باشیم و این‌گونه یکی از پازل‌های زنجیره صنعتی شدن استان تکمیل شود.

شاخص شهرک‌سازی صنعتی در کردستان از 15 درصد در سال 1396 به 72 درصد در سال 1400 رسیده است و این‌گونه رتبه نخست شهرک‌سازی در بین استان‌های کشور را با 208 درصد رشد به خود اختصاص داده است.

بودجه حمایتی از صنایع کوچک در استان از 440 میلیون ریال در چهار سال گذشته به هشت میلیارد و 800 میلیون ریال در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال 1370 به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده و تاکنون به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در 20 شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار شده است.

شناسه خبر 44829