شناسه خبر:44981
1400/6/6 09:28:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: تولیدکنندگان استان که تمایل به حضور در نمایشگاه صنعت و نوآوری بلاروس دارند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

احمد خسروی اظهار کرد: یکی از رسالت‌ها و برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران، شرکت در تورهای صنعتی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و ملی است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری از 20 نفر از تولیدکنندگان و صنعتگران استان برای شرکت در نمایشگاه‌های صنعت و نوآوری بلاروس و دبی حمایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان افزود: حمایت این شرکت بدین‌گونه است که 80 درصد هزینه حضور در این نمایشگاه‌ها توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان تأمین و مابقی را هم خود تولیدکنندگان متقبل می‌شوند.

خسروی با اشاره به اینکه نمایشگاه صنعت و نوآوری بلاروس پاییز امسال در شهر مینسک برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بلاروس یکی از پنج عضو اتحادیه اوراسیا است و ارتباط واحدهای صنعتی کوچک و متوسط کشور با تجار و بازرگانان آن کشور موجب افزایش صادرات غیرنفتی ایران خواهد شد بنابراین اقدامات لازم برای حضور تولیدکنندگان در قالب تور بازدید و اخذ غرفه انجام می‌شود.

شاخص شهرک‌سازی صنعتی در کردستان از 15 درصد در سال 1396 به 72 درصد در سال 1400 رسیده است و این‌گونه رتبه نخست شهرک‌سازی در بین استان‌های کشور را با 208 درصد رشد به خود اختصاص داده است.

بودجه حمایتی از صنایع کوچک در استان از 440 میلیون ریال (به طور میانگین) در چهار سال گذشته به 10 میلیارد و 600 میلیون ریال طی سال جاری افزایش پیدا کرده است.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال 1370 به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده و تاکنون به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در 20 شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار شده است.

شناسه خبر 44981