شناسه خبر:45464
1400/6/15 09:58:02

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از سازش سالانه هفت هزار و 200 پرونده در دادسرای کرمانشاه خبر داد.

شهرام کرمی با تأکید بر لزوم سازش در اکثر پرونده‌های قضائی، اظهار کرد: سازش یکی از کارآمدترین راه‌های حل‌وفصل اختلافات و خصومت‌ها بین طرفین دعوا در پرونده‌های قضائی است.

وی افزود: در گذشته سنت پسندیده ورود بزرگان برای حل‌وفصل دعاوی در جامعه وجود داشت که این سنت به مرور زمان کم‌رنگ شده که باید دوباره آن را زنده کرده و به جایگاهش برسانیم.

دادستان کرمانشاه با تأکید بر به‌کارگیری بیشتر در حوزه اختلافات قضائی مردم، اعلام کرد: در این راستا از حدود چندسال پیش و در راستای اجرای سند طرح تحول قضائی مقوله سازش در پرونده‌ها مورد توجه جدی‌تری واقع شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از پرونده‌هایی که اکنون به‌واسطه اختلافات مردم در دستگاه قضائی تشکیل شده، قابل سازش هستند و از ابتدا نیازی به کشانده شدن آن‌ها به دستگاه قضائی نبوده است.

کرمی با بیان اینکه ماهانه به‌صورت میانگین سه هزار و 500 پرونده به دادسرای کرمانشاه وارد می‌شود که بخش قابل توجهی از آن قابل سازش است، گفت: بر این اساس شعب سازش دادسرای کرمانشاه به‌‎صورت میانگین ماهانه تعداد 600 مورد از این پرونده‌ها را به سازش ختم می‌کنند.

وی عنوان کرد: جمعاً سالانه حدود هفت هزار و 200 پرونده در دادسرای کرمانشاه به سازش کشیده می‌شود.

شناسه خبر 45464