شناسه خبر:45509
1400/6/16 09:23:56

سپهرغرب، گروه خبر: سرانجام شورای اسلامی شهر همدان در دور ششم تصمیم خود که البته باید گفت مهم‌ترین و سخت‌ترین تصمیم دوره است را گرفت و از بین ده‌ها داوطلب جویای نام برای تصدی پست شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی را از بانک کشاورزی انتخاب کرد و به شهرداری آورد.

هرچند ممکن است وی انطباقی با آنچه در قانون بر آن تصریح شده، نداشته باشد و فاقد تجربه مدیریت شهری آن‌هم به مدت 9 سال است، اما شورا ریسک رد شدن وی در وزارت کشور را پذیرفت و در میان تعجب همگان به‌ویژه مدیران شهری، حسینی را برای تصدی این پست حساس و تأثیرگذار انتخاب کرد. واکنش سرد غالب مدیران کارآزموده و باتجربه سطح شهر و نگرانی دلسوزان از آینده شهر همدان که مدیریت آن به دست فردی متعهد لکن فاقد تخصص و تجربه مدیریت شهری است، نشان از چشم‌اندازی نه‌چندان روشن از آینده مدیریت شهری همدان دارد.

چهره متعهد و جهادی حسینی که سابقه قابل قبولی را نیز در کارنامه خود دارد، نباید باعث شود که مخاطرات انتخاب او به گوش تصمیم‌گیرندگان در شورا نرسد. به نظر می‌رسد منتخب شورا وجه‌المصالحه دو طیف حاکم در شورا شده است، طیفی که شاکری را اصلح برای مدیریت شهر می‌دانستند و طیف اقلیتی که بر انتخاب خرم اصرار داشتند و درنهایت برای رفع و رجوع چالش به‌وجودآمده، حسینی را برگزیدند.

به‌هرحال قصد زیر سؤال بردن صداقت شورا را نداریم و فرآیند طی‌شده برای انتخاب شهردار را تحسین می‌کنیم، چراکه دعوت از تعداد زیاد داوطلبان پست شهرداری و شنیدن برنامه آنان برای اداره شهر کار پسندیده‌ای بود که به ابتکار شورای ششم صورت پذیرفت، اما خروجی و انتخاب نهایی شورا جای بسی تأمل دارد. اعضای محترم شورا باید مراقب باشند که نکند برخی آگاهانه و به قصد شکست طیف انقلابی و جوان اکثریت شورا با انتخاب حسینی همراهی کرده باشند تا در آینده‌ای نزدیک و بعد از شکست حسینی گزینه خود را به کرسی بنشانند! آنان که تجربه کافی از کار در مدیریت شهری دارند، نیک می‌دانند که اداره شهری مانند همدان که دارای ویژگی‌های خاص خود بوده، مانند راه رفتن روی زمین یخ‌زده است که درصورت نداشتن تجربه، زمین خوردن انسان قطعی است و شکست چهره‌ای مذهبی، انقلابی و ارزشی همچون حسینی زیبنده شورای انقلابی نیست.

حسینی را درصورت توانمندی باید در سرپرستی بانک کشاورزی آن‌هم به مدت مدید می‌دیدیم و نه آنکه بر کرسی شهرداری همدان تکیه زند. خداوند امر می‌فرماید که امانت‌ها را به دست اهلش بسپاریم، امیدواریم که شهردار منتخب اهلیت خود را برای سکان‌داری شهر همدان نشان دهد.

در بین گزینه‌هایی که برنامه به شورا دادند، چهره‌های متخصص، متعهد، سالم و خوش‌فکری بودند که قطعاً نسبت به حسینی برتری داشتند. به‌هرحال شهروندان همدانی از همه ارکانی که در انتخاب شهردار نقش دارند ازجمله اعضای شورای اسلامی شهر، استانداری و وزارت کشور می‌خواهند که تصمیم درست و عاقلانه بگیرند و مسئولیت آن را بپذیرند. درست است که برخی می‌پندارند حافظه تاریخی مردم ضعیف است و این روز‌ها را و تذکرات دلسوزانه و پیش‌بینی‌های کارشناسانه را فراموش می‌کنند، اما رسانه‌ها به نمایندگی از سوی افکار عمومی یقیناً پیگیر این امر مهم خواهند بود و درصورت تحقق پیش‌بینی‌های محتمل گفته‌شده، وظیفه مطالبه‌گری خود را به‌درستی انجام خواهند داد و درصورت موفقیت شهردار منتخب، رعایت جوانب عدل و انصاف را خواهند کرد که البته درگاه الهی محکمه‌ای عادلانه و قریب‌الوقوع است.

شناسه خبر 45509