شناسه خبر:45679
1400/6/20 10:44:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: سالانه به‌طور میانگین دو هزار و 800 تُن عسل در لرستان تولید می‌شود که برای افزایش این آمار در چندین روستای استان مانند روستای کفراج دلفان، زنجیره تولید عسل ایجاد شده است.

محمدعلی جعفرپور روز گذشته اظهار کرد: استان لرستان سالانه به‌طور میانگین دو هزار و 800 تُن عسل تولید می‌کند که در این حوزه جزء استان‌های برتر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در استان 314 هزار کندو و سه هزار و 100 زنبوردار فعالیت می‌کنند، افزود: امسال با توجه به خشک‌سالی که رخ داد، زنبورداران لرستانی وضعیت مناسبی نداشتند.

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: فصل برداشت عسل در لرستان از نیمه مردادماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد و با توجه به سرکشی‌هایی که از کلونی‌های استان انجام شده، خشک‌سالی امسال تأثیر چشمگیری در کاهش تولید عسل در لرستان نداشته است.

جعفرپور در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: طی سال‌های اخیر در استان اقدامات بسیار خوبی در حوزه تجهیز صنعتی زنجیره عسل در لرستان انجام شده است، برای نمونه روستای کفراج شهرستان دلفان درحال حاضر به‌عنوان پایلوت کشوری این طرح انتخاب شده و تمام زنجیره تولید عسل مانند پرورش ملکه، بازاریابی، برندسازی تولید عسل، موم و غیره در این منطقه و چندین نقطه دیگر در استان درحال اجرا است.

شناسه خبر 45679