شناسه خبر:45732
1400/6/21 09:26:33
نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی:

زلزله‌زدگان غرب کرمانشاه نیازمند حمایت دولت در امهال وام‌هایشان هستند

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم قصر شیرین، سرپل‌ ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم زلزله‌زده مناطق غرب استان کرمانشاه برای امهال وام‌های خود که قبل از زلزله دریافت کرده‌اند، به مدت یک سال دیگر نیازمند حمایت و توجه ویژه دولت و مسئولان بانک‌ها هستند.

شهریار حیدری روز شنبه افزود: پس از گذشت نزدیک به چهار سال از زلزله 21 آبان‌ماه سال 96 در شهرستان‌های قصر شیرین، سرپل‌ ذهاب و گیلانغرب برای امهال وام‌های زلزله با وجود اینکه دولت آن را ابلاغ و مصوب کرد، بانک مرکزی و برخی از بانک‌های عامل منتظر سامانه‌ای هستند که باید تعریف شود.

وی اظهار کرد: باید بانک مرکزی و دیگر بانک‌های استان کرمانشاه تلاش کنند هرچه سریع‌تر این مصوبه دولت به نتیجه ختم شود که مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با امهال وام زلزله، راه برای دریافت بسیاری از وام‌های ازدواج و همچنین وام‌های جدید تسهیل می‌شود که از مدیران بانک‌های عامل استان کرمانشاه می‌خواهیم با ارائه تسهیلات کم‌بهره نیاز مردم را برطرف کنند.

حیدری ادامه داد: در شهرستان‌های قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب بیش از 40 ساختمان اداری آسیب‌دیده از حادثه زلزله، هنوز بازسازی آن‌ها به شکل کامل انجام‌ نشده و یا نیاز به بازسازی و تعمیر جدی دارند.

وی اضافه کرد: اولویت دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده ساخت واحد مسکونی مردم بود که با اتمام این واحدها، بازسازی واحدهای اداری شروع شده، چون ادارات با مشکل فضای مواجه هستند.

زمین‌لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک‌هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

شناسه خبر 45732