شناسه خبر:46869
1400/7/20 09:20:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: با حضور به‌موقع بازرسان و شناسایی صنف عرضه‌کننده مرغ تاریخ مصرف گذشته در خیابان مهدیه شهر همدان، این محموله معدوم و از عرضه آن بین شهروندان جلوگیری شد.

داریوش جودکی در حاشیه برخورد با این واحد صنفی متخلف اظهار کرد: این واحد صنفی درصدد عرضه مرغ فاسد با برند معتبر به شهروندان بود، هرچند مردم هم بی‌توجه به تاریخ مصرف درج‌شده روی مرغ، اقدام به خرید آن به‌عنوان مرغ شمال می‌کردند.

وی با بیان اینکه این واحد متخلف جریمه و بر سر درب آن بنر تخلف نصب شد، ابراز کرد: بازرسان تعزیرات درصورت مشاهده این قبیل تخلف‌ها اقدام به معدوم‌سازی مرغ فاسد و تاریخ مصرف گذشته، جریمه متصدی واحد صنفی، پلمب مغازه و نصب بنر بر سر درب مغازه می‌کنند.

مدیرکل تعزیزات حکومتی استان همدان گفت: باور نادرستی مبنی بر بالا بودن کیفیت مرغ شمال نسبت به سایر مرغ‌ها در بین عموم وجود دارد که سبب سوء استفاده برخی صنوف از این موضوع شده است.

جودکی افزود: با توجه به صنعتی و به‌روز بودن کشتارگاه‌ها بین مرغ شمال و همدان هیچگونه تفاوتی وجود ندارد، چراکه سازمان جهاد کشاورزی نهاده‌های یکسان بین تمامی استان‌ها توزیع می‌کند.

وی تأکید کرد: مرغ به اندازه کافی با قیمت مصوب هر کیلوگرم 27 هزار تومان در بازار همدان وجود دارد، بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود از احتکار خانگی این ماده پروتئینی خودداری کنند.

شناسه خبر 46869