شناسه خبر:48541
1400/8/27 08:51:15

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس جمعیت هلال‌احمر اسدآباد از اجرای بررسی سلامت اعضای داوطلب هلال‌احمر این شهرستان به‌مناسبت هفته دیابت خبر داد.

محمدرضا اعتصام اظهار کرد: به همت واحد داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان اسدآباد در ابتدای هفته ملی دیابت، وضعیت سلامت اعضای داوطلب این جمعیت مورد سنجش و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این برنامه که با دعوت از 117 عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر انجام شد، کنترل فشار خون و سنجش میزان قند خون این افراد بررسی و مورد پایش قرار گرفت.

اعتصام با بیان اینکه در حاشیه این برنامه کارگاه آموزشی پیشگیری از دیابت و راه‌های تشخیص و مقابله با این بیماری خاموش برگزار و شرکت‌کنندگان از محتوای این برنامه بهرمند شدند، خاطرنشان کرد: در این کارگاه کارشناسان حوزه بهداشت و متخصص تغذیه حاضر در برنامه علاوه‌بر بیان اهمیت پیشگیری از دیابت، راهکارهای مناسب برای ادامه زندگی سالم را ارائه و بر افزایش فعالیت‌های بدنی، کنترل وزن و تغذیه مناسب تأکید کرد.

وی یادآور شد: افزایش فعالیت‌های بدنی ازجمله پیاده‌روی و ورزش روزانه، پرهیز از زیاده‌روی در خوردن فست‌فودها، غذاهای چرب و سرخ‌کردنی و مواد قندی و همچنین کنترل و کاهش وزن بالا، از مهم‌ترین پیام‌های این برنامه جهت پیشگیری از دیابت بود که مطرح شد.

شناسه خبر 48541