شناسه خبر:49717
1400/9/23 09:36:45

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر سازمان‌های بیمه‌گر استان همدان با اعلام اینکه پذیرش بیمه‌ای نسخ کاغذی از بیستم آذرماه در مراکز درمانی استان امکان‌پذیر نیست، گفت: تجویز هرگونه نسخه غیر الکترونیک از بیستم آذرماه برخلاف ضوابط قانون بودجه سال جاری کشور است.

سعید فرجی افزود: طبق قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال1400 سازمان‌های بیمه‌گر ملزم به اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی هستند که این برنامه با جدیت درحال اجرا و پیگیری است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان توضیح داد: تمام مؤسسات اعم از دولتی، خصوصی و خیریه در سطح استان ملزم به اجرای برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک بوده و باید نسخ را به‌صورت الکترونیکی تجویز کرده و از این امر تخطی نکنند.

وی گفت: پزشکان می‌توانند با استفاده از سامانه‌های الکترونیک سازمان‌های بیمه‌گر اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیکی کرده و خدمات را به‌صورت الکترونیکی ارائه کنند.

فرجی با بیان اینکه از طریق نسخه‌نویسی الکترونیکی سازمان‌های بیمه‌گر امکان پرداخت به‌روزتر مطالبات را خواهند داشت، خاطرنشان کرد: بعد از استقرار کامل نسخ الکترونیک شاهد فواید بسیار آن خواهیم بود که فقط یک مورد از این فواید پرونده الکترونیک سلامت شهروندان است. پرونده الکترونیک سلامت از مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی جلوگیری خواهد کرد؛ با استقرار سیستم ارجاع و تکمیل ارائه خدمات الکترونیک، بیمه‌شده با کمترین هزینه به بالاترین سطح از خدمات سلامت دسترسی خواهد داشت و از دیگر فواید نسخه‌نویسی الکترونیکی مدیریت و سامان‌دهی هزینه‌های سلامت در سطح کشور و کاهش استفاده از کاغذ و مدیریت سبز خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار کرد: در همین رابطه آموزش‌های لازم به کلیه پزشکان استان به‌صورت حضوری و غیر حضوری ارائه شده است.

شناسه خبر 49717