شناسه خبر:49939
1400/9/28 09:45:20

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همه جای استان به‌جز پاوه در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

محمودرضا مرادی روز گذشته درخصوص آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی استان اظهار کرد: همه جای استان به‌جز پاوه از امروز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

وی شهرستان‌های کرمانشاه، قصر شیرین، دالاهو، اسلام‌آباد غرب، روانسر، صحنه، ثلاث باباجانی، هرسین، سنقر و کلیایی، گیلانغرب، جوانرود، سرپل‌ ذهاب و کنگاور را آبی و پاوه را زرد اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این وضعیت به شرطی پایدار خواهد بود که بتوانیم دستور‌های بهداشتی را همچنان در کنار واکسیناسیون رعایت کنیم و درصورت توجه نکردن به آن‌ها، دوباره دچار مشکل‌ می‌شویم.

وی گفت: در نوع جدید کرونا اُمیکرون، به‌طور حتم افرادی که واکسن نزده‌اند مورد هجمه بیشتر ویروس قرار دارند و با توجه به سرعت انتشار آن، تسریع در تزریق دوز سوم واکسن توصیه می‌شود.

به گفته مرادی تاکنون 87.8 درصد مرجعیت هدف استان کرمانشاه دوز اول و 72.8 درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: نوجوانان 12 تا 18 ساله با 96.9 درصد بیشترین رده سنی هستند که واکسن خود را در مرحله اول دریافت کرده‌اند و جمعیت 75 تا 80 ساله با 89.5 درصد بیشترین رده سنی هستند که دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: قصر شیرین با 96.1 درصد، دالاهو با 94.8 درصد و سرپل‌ ذهاب با 94.7 درصد بیشترین درصد واکسیناسیون را در میان شهرستان‌های استان داشته‌اند و شهرستان صحنه با 80.3 درصد در صدر شهرستان‌ها ازنظر دریافت دوز دوم واکسن قرار دارد.

وی ادامه داد: شهرستان‌های کرمانشاه با 82.5 درصد، جوانرود با 84.5 درصد و اسلام‌آباد غرب با 85.7 درصد کمترین درصد واکسیناسیون را در استان داشته‌اند.

مرادی گفت: خوشبختانه شهرستان‌های گیلانغرب، پاوه و صحنه موفق شده‌اند تمام نوجوانان 12 تا 18 ساله خود را واکسینه کنند.

وی اظهار کرد: درحال حاضر ذخیره بسیار خوبی از واکسن در استان موجود بوده و لازم است همه افراد هرچه سریع‌تر واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

مرادی در ادامه اشاره‌ای به نوع واکسن‌های موجود در مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا شهر کرمانشاه داشت و افزود: واکسن آسترازنکا فعلاً موجود نیست و با ورود در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: واکسن برکت مرکز خدیجه کبری (س)، مرکز امام علی (ع) و دانشکده بهداشت واکسن اسپایکوژن در دانشکده بهداشت، واکسن سینوفارم در تمام مراکز تجمیعی واکسیناسیون، واکسن پاستوکووک پلاس در دانشکده بهداشت، مرکز خلیج فارس، مرکز کارگران، مرکز امام (ع) و خدیجه کبری (س) موجود است.

شناسه خبر 49939