شناسه خبر:50111
1400/10/1 13:31:23
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه خبر داد:

توانمندسازی سربازان کرمانشاهی با آموزش‌های متناسب با نیاز بازار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از توانمندسازی سربازان کرمانشاهی با آموزش‌های متناسب با نیاز بازار خبر داد.

یاور محمدی اظهار کرد: اداره فنی و حرفه‌ای آموزش‌های متعدد و متناسب با نیاز بازار کار و فناوری‌های نوین برای توانمندسازی سربازان را ارائه می‌دهد.

وی افزود: آموزش‌ها به‌صورت حضوری و با ارائه مطالب تئوری و عملی به‌صورت هم‌زمان و براساس استاندارد هر رشته آموزشی به سربازان وظیفه داده می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: توانمندسازی سربازان وظیفه و مهارت‌آموزی آنان جهت ورود به بازار کار پس از اتمام سربازی از اهداف این کار است.

محمدی گفت: تمام سربازان معرفی‌شده جهت آموزش می‌توانند از مزایای مهارت‌آموزی بهره‌مند شده و 60 درصد در پادگان‌ها و 40 درصد در کارگاه‌های محیط کار واقعی آموزش می‌بینند.

وی بیان کرد: تمامی سربازان پس از اتمام دوره و شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی می‌توانند گواهینامه مهارت‌آموزی بین‌المللی را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: براساس استاندارد مربوطه و ساعات آموزشی خاص هر رشته سربازان می‌توانند مهارت‌های آموزشی جوشکاری، برق ساختمان، مکانیک خودرو، کامپیوتر، کشاورزی، گیاهان دارویی، کار‌آفرینی، تأسیسات و از این قبیل کارها را دریافت کنند.

محمدی ابراز کرد: براساس مفاد تفاهم‌نامه‌های منعقده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با قرارگاه، مهارت‌آموزی نیروهای مسلح در استان کرمانشاه برای سربازان هزینه‌ای نداشته و به‌صورت حضوری در محل پادگان و تعمیرگاه‌های پادگان‌ها و در مراکز اجرا می‌شود.

وی گفت: به‌دلیل عدم امکان جذب مربی و انتقال حدود 60 نفر از مربیان تبدیل وضعیت شده به سایر دستگاه‌ها و قطع سهمیه امریه سربازمربی، تعدادی از کارگاه‌ها فاقد مربی هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه افزود: در برخی از کارگاه‌ها از مربیان سایر کارگاه‌های آموزشی به‌منظور جبران کاهش نیرو کمک گرفته و به‌دلیل عدم تقاضا از سوی دستگاه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی برخی از رشته‌ها در استان کرمانشاه آموزش داده نمی‌شود.

 

شناسه خبر 50111