شناسه خبر:50332
1400/10/6 09:36:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اسدآباد از تهیه و دپو بیش از هشت هزار تُن نمک و ماسه برای طرح زمستانه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این شهرستان خبر داد.

ساسان رستمی با اشاره به آغاز طرح زمستانه راهداری شهرستان به تبع سراسر کشور از 15 آذرماه تا 15 فروردین‌ماه 1401، گفت: این شهرستان دارای چهار راهداری در گردنه اسدآباد، مرکز اداره، کلیایی و چهاردولی بوده که هرساله با آغاز طرح زمستانه این راهداری‌ها فعال می‌شوند.

وی با بیان اینکه در طرح زمستانه درحال حاضر با احتساب نیروهای حجمی 60 نیروی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان با فراخوان‌های انجام‌شده در چهار راهداری شهرستان مستقر شده‌اند، افزود: برای طرح زمستانه امسال 30 دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی و خودروهای سنگین، نیمه‌سنگین و سبک راهداری به همراه پنج دستگاه ماشین‌آلات استیجاری در چهار راهدارخانه شهرستان در مواقع بارندگی‌ و یخبندان و برف‌روبی به‌صورت آماده‌باش قرار دارند.

‌رستمی در ادامه با اشاره به طرح جداسازی لاین رفت‌وبرگشت گردنه اسدآباد نیز یادآور شد: طرح جداسازی لاین رفت‌وبرگشت گردنه اسدآباد دارای دو قرارداد نصب نیوجرسی و روشنایی با اختصاص اعتباری افزون‌بر 14 میلیارد تومان بوده که تاکنون در این طرح هفت کیلومتر نیوجرسی و روشنایی اجرا و نصب شده و با مساعد شدن شرایط هوا در اسفندماه، مابقی طرح نیز اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: با اتمام نصب نیوجرسی و روشنایی روی آن، ایمن‌سازی گردنه کامل خواهد شد؛ ضمن اینکه برای روکش آسفالت گردنه با پیمانکار دیگری نیز عقد قرار شده است.

شناسه خبر 50332