شناسه خبر:50706
1400/10/14 10:53:10

با اعلام دبیرخانه سومین جشنواره ملی «سردار آسمانی» در کرمان، نمایش خیابانی«روزگار سرد» به نویسندگی امیرزارع زاده و کارگردانی سمیرا سلیمانی با حمایت حوزه هنری استان کردستان به بخش نهایی این جشنواره راه پیدا کرد.

رئیس حوزه هنری کردستان اظهار کرد: براساس رأی هیئت انتخاب بخش خیابانی جشنواره ملی سردار آسمانی، 15 اثر از استان‌های کرمان، مرکزی، بوشهر، آذربایجان شرقی، تهران، مازندران، ایلام، سیستان و بلوچستان وکردستان به بخش نهایی جشنواره که 17 دی در کرمان برگزار می‌شود، راه پیدا کرده است.

امین مرادی افزود: اثر روزگار سرد به نویسندگی امیرزارع زاده و کارگردانی سمیرا سلیمانی از سقز با حمایت حوزه هنری استان کردستان از آثار راه یافته به این بخش است.

وی یادآور شد: این نمایش 15 دقیقه‌ای روایتی از نقش حاج قاسم در جلوگیری از سقوط اربیل عراق در جنگ با داعش است که نویسنده تلاش کرده در قالب یک نمایشنامه قابل استفاده در یک نمایش خیابانی آن را به تصویر در آورد.

سمیرا سلیمانی دانش‌آموخته کارشناسی اقتصاد عضو گروه تئاتر پیوند شهرستان سقز است که از سال 1394 به همراه همسر خود امیر زارع‌زاده به صورت حرفه‌ای فعالیت هنری خود را در بخش تئاتر آغاز کرد.

وی تاکنون نویسندگی 6 متن نمایشی را برعهده داشته است و در کنار طراحی صحنه و لباس 10 اثر نمایشی، در مقام کارگردانی هم پنج نمایش را در بخش صحنه ای و خیابانی به روی صحنه برده است.

سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با دبیری سید وحید فخر موسوی دی سال جاری در کرمان برگزار می‌شود.

شناسه خبر 50706