شناسه خبر:51149
1400/10/26 09:20:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: 16 هزار و 800 جلد کتاب از سوی مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور به کتابخانه‌های عمومی استان همدان اهدا شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های اخیر جذب منابع اهدایی (کتاب، نشریه و اسباب بازی) به یکی از مهم‌ترین راه‌های تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی تبدیل شده است، بنابراین رایزنی با ادارات و سازمان‌های مختلف فرهنگی و غیر فرهنگی با جدیت دنبال شد.

وی افزود: در پی رایزنی با رئیس مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، 13 هزار و 56 جلد کتاب و سه هزار و 752 جلد نشریه در 175 عنوان و با حوزه‌های موضوعی متنوعی چون مردم‌شناسی، باستان‌شناسی، زبان‌شناسی، هنرهای دستی و سنتی، حفاظت و مرمت ابنیه و بافت‌های تاریخی در قالب دو مرحله طی آذرماه و دی‌ماه 1400 به کتابخانه‌های عمومی استان همدان اهدا شد.

زارعی در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اهدای کتاب جهت تأمین منابع مورد نیاز در کتابخانه‌ها، تصریح کرد: از ابتدای طرح اهدای کتاب در سال 92 تاکنون جمعاً 630 هزار جلد کتاب توسط مردم، سازمان‌ها و ادارات استانی وخارج استانی به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

شناسه خبر 51149