گروه رسانه ای سپهر

آخرین اخبار:
شناسه خبر:51790
معاون شهردار:

پیشرفت طرح تقاطع غیر همسطح مقاومت اراک 98 و نیم درصد است

پیشرفت طرح تقاطع غیر همسطح مقاومت اراک 98 و نیم درصد است

«حجت‌الله مرادی» روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح تقاطع غیر همسطح مقاومت اراک افزود: اجرای پروژه با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا و شهید رجایی است که زودتر از موعد مقرر پروژه را اجرا کرده و شبکه روشنایی این طرح نیز انجام شده و کابل‌کشی آن تا پایان هفته به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: پروژه غیر همسطح مقاومت اراک نخستین تقاطع با نیوجرسی‌های میان مسیر بی‌‌آرتی در این کلان‌شهر است.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک ادامه داد: آسفالت این طرح با شهرداری اراک است که آستر آن از دو هفته پیش و قبل از شروع بارندگی‌ها در قسمت شمالی، کنارگذر غرب، شمال و جنوب غرب این طرح آغاز شد، اما بارندگی‌ها و سردی هوا اجازه ادامه کار را نداده است.

مرادی اظهار کرد: رطوبت بالا امکان اجرای آسفالت را در شرایط فعلی نمی‌دهد و باید حداکثر پنج درصد باشد که خیلی بیشتر از این عدد است و اگر حد مجاز تراکم کم و رطوبت بالا باشد، بلافاصله آسفالتی که زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد، دچار شکستگی می‌شود.

وی عنوان کرد: نباید با عجله و شتاب از کیفیت کار غفلت کنیم و تجارب تلخ طرح‌های گذشته مجدد تکرار شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک افزود: براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی، سه‌شنبه هفته جاری نیز بارندگی سنگین برای اراک پیش‌بینی شده است و حتی تا این روز اگر شرایط دمایی هوا اجازه دهد، تا هرجا که امکان داشته باشد آسفالت‌ریزی انجام می‌شود.

مرادی گفت: مشکل دیگر آن است که کارخانه تولید آسفالت منطقه دوراهی خنداب، در حوزه سردسیرتر از اراک قرار دارد و شرایط آب‌وهوایی در تولید آسفالت نیز موانعی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای یک آسفالت با کیفیت باید دمای هوا بالای 10 درجه سانتیگراد باشد و مصالح خشک باشد، اما به‌واقع با این شرایط نمی‌توان کار با کیفیت انجام داد.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک ادامه داد: امروز به‌دلیل سردی هوا امکان آسفالت‌ریزی در طرح تقاطع غیر همسطح مقاومت نبود، اما چند انحراف ترافیکی با هماهنگی پلیس راهور استان مرکزی در زیر پُل شهید صیدی و میدان امام حسین (ع) ایجاد شده که اصلاحات مورد نیاز تا فردا در این مناطق در دست اجرا است.

مدیر پروژه تقاطع غیر همسطح مقاومت اراک نیز گفت: عملیات اجرایی این طرح از 22 بهمن‌ماه پارسال آغاز شد و مقرر شده بود ظرف مدت 18 به ماه به پایان برسد، اما این طرح زودتر از موقع مقرر انجام شده است.

«روح الله دولت‌آبادی» افزود: اعتبار اولیه این طرح با آسفالت 400 میلیارد ریال بوده که 320 میلیارد ریال اعتبار از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا و شهید رجایی هزینه شده و از 80 میلیارد ریال سهم آسفالت این طرح نیز 30 میلیارد ریال تاکنون برای آسترکشی هزینه شده است.

وی بیان کرد: مساحت این پُل دو هزار و 400 متر است و دارای چهار کنارگذر، دو مسیر زیرگذر که هر مسیر قسمت رفت و برگشت دارد نیز بوده که دو مسیر رفت و برگشت بی‌آرتی نیز ایجاد شده است.

مدیر پروژه تقاطع غیر همسطح مقاومت اراک ادامه داد: تأسیسات مسیر اجرای این طرح با مشکلات زیادی همراه بود، اما همه تلاش‌ها برای رفع موانع و اجرای با کیفیت طرح به‌کار گرفته شد.

دولت‌آبادی بیان کرد: برای مدت یک ماه با مشکل کمبود سیمان مواجه بودیم و این مهم نیز مشکلاتی را در روند اجرای طرح ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: درحال حاصر مسئله اصلی برای زیر بار ترافیک قرار دادن این طرح، آسفالت است که این موضوع نیز به‌دلیل شرایط نامساعد جوی و سردی هوا با تأخیر همراه شده است.

مدیر پروژه تقاطع غیر همسطح مقاومت اراک اضافه کرد: اگر شرایط هوایی اجازه دهد، کار آسفالت این طرح بزرگ تا 15 روز انجام می‌شود و امید است شهروندان همچنان صبوری و همکاری خوبی داشته باشند تا یک طرح با کیفیت در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

ارسال نظر

سوال: پایتخت ترکیه؟ Ankara

*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار