شناسه خبر:51880
1400/11/12 09:35:02

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مریوان و سروآباد گفت: بعد از دیدار با رییس سازمان مدیریت بحران کشور 60 میلیارد ریال اعتبار برای مدیریت بحران استان کردستان به‌ویژه شهرستان‌های مریوان و سروآباد اختصاص یافت.

شیوا قاسمی‌پور روز دوشنبه اظهارکرد: پس از بارش‌ برف سنگین در شهرستان‌های مریوان و سروآباد و بررسی و حضور میدانی در چند روز اول در این شهرستان‌ها در اولین فرصت جلسه ای را با حضور اسماعیل نجار رئیس مدیریت بحران کشور برگزار کردیم.

وی افزود: در این دیدار صمیمانه مشاهدات عینی و واقعیت‌های موجود از واحدهای موتوری و میزان آمادگی مقابله با بحران‌های احتمالی در استان کردستان به ویژه در شهرستان‌های مرزی و کوهستانی مریوان و سروآباد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با تقدیر و تشکر از مردم شریف کردستان، عوامل شهرداری ها، راهداری‌ها و نیروهای داوطلب مردمی در همراهی برای حل بحران اخیر تاکید کرد: توسعه و نوسازی واحدهای موتوری به‌ویژه در شهرداری‌ها و راهدارخانه‌ها یکی از ضروریت‌های استان کردستان است.

وی با بیان اینکه پس از بارش برف سنگین مردم ما با صبوری فراوان باوجود مشکلات متعدد سنگ تمام گذاشتند اضافه کرد: نیاز است مدیریت بحران به‌ویژه در حوزه‌های نوسازی واحدهای موتوری، صنعت و معدن، وزارت‌خانه نیرو و راهداری‌ها با جدیت تمام دنبال شود و متولیان مقابله با بحران با نظارت استاندار کردستان به عنوان فرمانده مقابله با بحران با امکانات فعلی هرچه سریعتر نسبت به تسهیل فرآیند عبور و مرور در شهر و روستاها اقدام کند.

قاسمی پور یادآور شد: پیرو وعده رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مبلغ 60 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی، بررسی خسارت‌ها و حل مشکلات عدیده بحران در استان کردستان باتوجه به اتفاقات اخیر اختصاص یافت که امیدواریم مدیریت بحران استان کردستان با برنامه‌ریزی دقیق مشکلات شهروندان را برطرف کند.

شناسه خبر 51880