شناسه خبر:52145
1400/11/19 09:29:09
نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان گفت:

حرکت مستقیم انقلاب در سایه اقتدار ملت ایران

سپهرغرب، گروه اجتماعی - مینو جعفری ممتاز: نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر ملتی مقتدر باشد می‌تواند از حرکتی که آغاز کرد حفاظت کند، گفت: اقتدار حرکت را نگه می‌دارد و امروز انقلاب اسلامی به برکت این اقتدار در مسیر خود مستقیم حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در مراسم بزرگداشت روز نیروی هوایی و رونمایی از کتاب «جان بی‌قرار» زندگینامه همافر شهید حسین شاه‌حسینی اظهار کرد: یکی از نکات قرآن کریم این است که وقتی قوم مستضعف از چنگال مستکبرین نجات پیدا می‌کند، خداوند آنان را یاری می‌دهد؛ به‌طور مثال قوم بنی‌اسرائیل که از دست فرعونیان نجات یافتند، با وجود اینکه نعمات فراوانی داشتند، اما قرآن کریم نعمت نجات از چنگال مستکبرین آنان را یادآوری می‌کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تطابق با این آیه شریفه دارد، گفت: آن چیزی که امروز باید از آن یاد کنیم، پیروزی انقلاب اسلامی است که بدون امداد غیبی میسر نبود و به‌نوعی تغییر در حرکت کلی جامعه بود.

نماینده‌ ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: حرکت جامعه در دوران پهلوی با دوران انقلاب متفاوت است و جامعه‌ای که داشت به سمت فساد حرکت می‌کرد، تغییر جهت داد و به سمت اصلاح حرکت کرد؛ طی این 43 سال عمر انقلاب، این مسیر دچار تغییر نشد.

وی اظهار کرد: در دهه 90 بسیاری از کشورها انقلاب کردند، کشوری همچون مصر ازلحاظ تمدنی قبل از ایران باستان بوده و سابقه تمدنی زیادی دارد؛ اما چرا نتوانستند انقلاب خود را حفظ کنند و چرا این بیداری‌های اسلامی در منطقه آنان اتفاق نیفتاده است؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه اگر ملتی مقتدر باشد می‌تواند از حرکتی که آغاز کرده حفاظت کند، گفت: اقتدار حرکت را نگه می‌دارد، امروز مردم تصمیم‌ساز هستند و سرنوشت خودشان را تغییر می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در نظام شاهنشاهی 60 هزار مستشار نظامی در این کشور آقایی می‌کردند، ادامه داد: گرچه ارتش در ظاهر بدنه محکمی داشت، اما 70 درصد بدنه ارتش همان‌هایی بودند که حاضر نبودند در مقابل ملت بایستند و اعتقاد داشتند ارتش باید با ملت هماهنگ شود.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه آنچه این حرکت را در مسیر مستقیم ‌نگه داشت اقتدار کشور است، افزود: دشمنان انقلاب از همان روزهای اول پیروزی شروع به اعمال تحریم‌های فراوانی علیه کشور کردند، چون می‌دانستند حرکتی آغاز شده که منافع قلدرهای شرق و غرب را تهدید خواهد کرد.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب یکی از نظریه‌پردازان آمریکایی گفته که زلزله‌ای در ایران درحال اتفاق است که همه دنیا را تغییر خواهد داد و شما امروز بعد از 43 سال این تغییرات را می‌بینید و شاهد صدور انقلاب به‌ تمامی کشورها هستید؛ این حرکت باعث بیداری تمام مستضعفان عالم شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی با پیوند امام و ملت و انسجام نیروهای مردمی محقق می‌شود، گفت: امروز استکبار جهانی از قدرت، اقتدار، شجاعت و اراده آهنین ملت می‌ترسد، چون می‌داند این ملت هشت سال دست‌ خالی با اراده‌های آهنین در برابر آنان ایستاد و امروز این عزم قوی‌تر و تجهیزات نظامی پیشرفته‌تر شده و نیروهای ما به‌خوبی می‌توانند جواب آنان را بدهند.

   ارتش در نظام شاهنشاهی از بطن مردم بود

در ادامه استاندار همدان اظهار کرد: دوران سیاه و تاریک نظام ستم‌شاهی را باید به دو بخش تقسیم کرد؛ بخش نخست یک رژیم سرخورده شاهزاده‌ای بود که با حمایت انگلیسی‌ها رأس کار آمد و تا جایی که می‌توانست در جهت ظلم و ستم و از بین بردن ریشه‌های فرهنگی تلاش کرد و بخش دوم، مربوط به محمدرضا پهلوی است که تحت تعلیم انگلیسی‌ها بود و با حمایت آمریکایی‌ها به رأس کار آمد تا منافع آن‌ها را تأمین کند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد بیان کرد: در زمان رژیم پهلوی دوم، راه دستبرد به سرمایه‌های کشور برای چپاولگران خارجی باز گذاشته شده بود و ایران به‌طور کامل به سمت وابستگی پیش رفت و اصلاً به نیروهای ایرانی اجازه دخل و تصرف در امور کشور داده نمی‌شد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: ما فراموش نمی‌کنیم در دوران نظام ستم‌شاهی بهترین فرزندان این سرزمین در تبعید بودند و امام در رأس همه این انقلابیون بود؛ ایشان در برابر نظام ستم‌شاهی قیام کردند و به لطف خدا، ‌انقلاب پیروز شد.

وی با بیان اینکه نظام شاهنشاهی سرمایه بزرگی برای تربیت نیروهای ارتش به‌ویژه نیروهای هوایی به‌کار گرفته بود، افزود: ارتش چون از جنس مردم بود، نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و در آن مواقع حساس مقابل مردم ایستادگی نکرد.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: درنهایت با انسجامی که بین نیروهای مسلح ایجاد شد، آن حماسه بزرگ بیعت نیروی هوایی با امام خمینی (ره) رقم خورد و پیروزی انقلاب را حتمی کرد و حرکت هوشمندانه و به‌موقع مردم ایران و فرزندان راستین آن‌ها در نهادها، ارتش و نیروی هوایی باعث شد که انقلاب به پیروزی برسد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها توانست این خفت و ذلت را کنار بزند، افزود: این‌ها همه نعمت‌های انقلاب است و ملت ما به یک استقلال و خوداتکایی رسیده و امروز در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که رفندهای آنان جهت از بین بردن انقلاب به نتیجه نمی‌رسد.

استاندار همدان اظهار کرد: امروز تنها وسیله و ابزاری که سلطنت‌طلب‌های کوردل به آن تمسک می‌جویند، بحث تحریف واقعیت‌های این نظام الهی است و تمام تلاش خود را می‌کنند تا چهره منفور پهلوی را زیبا نشان دهند که پیروز نخواهند شد، چون مردم آگاه هستند.

وی با بیان اینکه باید با «جهاد تبیین» تحریف‌ها کنار زده شود، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد گره‌گشایی در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: ملت ایران در سایه اقتدار و توان نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و بازوان آهنین فرزندان این کشور در مقابل تمامی حرکات دشمنان ایستاده است و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تمامی عرصه‌ها رو به‌ پیشرفت هستیم.

وی با بیان اینکه شهید شاه‌حسینی قبل از انقلاب در نیروی هوایی و پس از انقلاب در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور پیدا کرد، گفت: این شهید والامقام در مقابله با اشرار در کردستان ایستاد و درنهایت در این منطقه به شهادت رسید.

   شهید شاه‌حسینی نمونه بارز اخلاص، ایمان، اقتدار و هم‌بستگی بود

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: شهید شاه‌حسینی نمونه بارز اخلاص، ایمان، اقتدار و هم‌بستگی بود و نشان داد که فقط خدمت در زیر پرچم قرآن مهم است؛ حال چه در نیروی هوایی و چه در سپاه پاسداران باشید.

سرتیپ دوم امیر پرویز مرادبکی با بیان اینکه عزت، کرامت و اقتدار جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان است، افزود: نیروی هوایی از بطن انقلاب ثابت کرد که یک نیروی پا در رکاب و ولایی است و در روز 12 بهمن که امام خمینی (ره) تشریف آوردند، حفاظت کامل ایشان برعهده نیروی هوایی بود.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان بیان کرد: با بیعت تاریخی نیروی هوایی در 19 بهمن‌ماه، دو اتفاق مهم افتاد؛ ابتدا کمر رژیم شاهنشاهی شکست و سپس پیروزی انقلاب تسریع شد و بعد از انقلاب در تصویب آن نیز ارتش جمهوری اسلامی در مواجهه با سلطنت‌طلب‌ها، شهیدان فراوانی را تقدیم انقلاب کرد که شهید نوژه نمونه بارز آن است.

   نیروی هوایی، یک نیروی سیاسی و اقتصادی است

وی اظهار کرد: در جنگ تحمیلی نیروی هوایی هر جا وارد شد، حماسه‌سازی کرد و نیروی هوایی یک نیروی سیاسی و اقتصادی است؛ چراکه هروقت بن‌بست اقتصادی شد، تمام کشتی‌ها را در دریای عمان و خلیج‌ فارس حمایت کرد.

مرادبکی ادامه داد: نیروی هوایی یک نیروی سیاسی است و در همه بن‌بست‌ها وارد میدان شده و بعد از جنگ تحمیلی هم حضور نیروی هوایی مؤثر بوده که نمونه بارز آن دستگیری ریگی در آسمان کشور بود.

وی اظهار کرد: نیروی هوایی در حوزه مقاومت نیز کارهای مؤثری انجام داده است که اگر روزی طبقه‌بندی اطلاعات اجازه دهد، خدماتی که نیروی هوایی انجام داده برای همگان آشکار خواهد شد.

در پایان این مراسم از کتاب «جان بی‌قرار» درخصوص زندگینامه همافر شهید «حسین شاه‌حسینی» که به همت سردار باقر سیلواری و به کوشش فاطمه رنجبران جمع‌آوری و تدوین و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انتشارات حماسه ماندگار به چاپ رسیده است، رونمایی شد.

شناسه خبر 52145