شناسه خبر:52295
1400/11/23 09:24:28
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس:

حاشیه‌نشینی به‌دلیل کمبود مسکن است

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس یکی از دلایل ساخت‌وسازهای حاشیه شهر را کمبود مسکن در این شهر دانست.

حجت‌الاسلام محمد سبزی صبح روز پنجشنبه گذشته در آیین کلنگ‌زنی ساخت 50 واحد مسکن محرومین کمیته امداد امام خمینی (ره) با قدردانی از حضور خیرین جهت رفع نیازهای محرومان، اظهار کرد: نیاز ساوه به مسکن به‌خاطر وجود شهر صنعتی بالا است و با توجه به اینکه خانه‌دار شدن در توانمندسازی خانواده محرومان و نیازمندان اثرگذار بوده، ساخت این‌قبیل پروژه‌ها در ساوه بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه مسکن قدم‌های خوبی برداشته است، افزود: در سری قبلی عملیات ساخت‌وساز بالغ‌بر دو هزار واحد در ساوه آغاز شد و با باز شدن ثبت‌نام جدید نیز تلاش می‌کنیم تعداد واحد‌های زیادی را به متقاضیان اختصاص دهیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس یکی از دلایل ساخت‌وسازهای حاشیه شهر را کمبود مسکن در این شهر دانست و ادامه داد: در جلسه‌ای که اخیراً با مسئولان وزارتخانه برگزار کردیم، بنا شد تیم کارشناسی از وزارت راه و شهرسازی به‌منظور بررسی ابعاد موضوع وارد ساوه شوند تا ساخت‌وسازهای اخیر خصوصاً در ایام انتخابات را مورد بررسی قرار دهند که درصورت امکان مشکلات این افراد مرتفع شود.

سبزی در ادامه با اشاره به پروژه‌های درحال ساخت مسکن ملی ساوه، گفت: همچنین تلاش کردیم میزان وام و تسهیلات این واحدها را بیشتر کنیم تا به مردم فشار وارد نشود؛ چراکه این متقاضیان که اکثراً از قشر کارگری هستند، توان پرداخت مبالغ بالا را نخواهند داشت.

وی از گرفتن وام دو پروژه مسکن ملی در ساوه خبر داد و عنوان کرد: به مسئولان وزارتخانه و ستاد اجرایی تأکید کردیم که مابقی پول واحدها را در ایام تحویل خانه‌ها آن‌هم به اندازه معقول از مردم بگیرید.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با قدردانی از اقدامات خوب کمیته امداد امام خمینی (ره) در بحث محرومیت‌زدایی در شهر و روستا، گفت: ساخت واحد‌های مسکن محرومین در ساوه تا یک سال آینده به اتمام خواهد رسید و مجموعه شهرستان این آمادگی را دارد تا برای ساخت مسکن‌های بیشتر زمین اعطا کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز در این برنامه با تقدیر از خیر نیک‌اندیش برای اعطای زمین جهت مسکن نیازمندان، گفت: در طرح ملی مسکن که قرار است چهار میلیون واحد ساخته شود، کمیته امداد امام خمینی (ره) سهمی 360 هزار واحدی جهت ساخت خانه برای محرومان در دستور کار دارد.

محمدرضا شایسته‌جو با بیان اینکه در استان مرکزی بر آن هستیم که هیچ محرومی مستأجر نباشد، اظهار کرد: در ساوه 800 خانوار زیر پوشش بالای دو نفر مستأجر هستند که کمیته امداد امام خمینی (ره) این آمادگی را دارد که درصورت تأمین زمین هیچ محرومی را بدون منزل نگذارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه نیز در مراسم با بیان اینکه مجتمع هشت واحد در چهار طبقه خواهد بود، گفت: پروژه دیگر مسکن محرومین ساوه در منطقه بام ساوه با 42 واحد در دست ساخت است که مجموعاً 50 واحد قرار است ساخته و تحویل مددجویان واجد شرایط شود.

حسین ذبیحی با بیان اینکه این خانه‌ها از محل کمک‌های خیرین و اعطای زمین با اولویت ایتام درحال ساخت است، افزود: با مساعدت صورت‌گرفته توسط دستگاه‌های مربوطه تلاش می‌شود ظرف 9 ماه تا یک سال روند ساخت این واحدها را به اتمام برسانیم.

به گفته وی قرار است با مساعدت مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرحله نخست 75 میلیون تومان به‌ازای هر خانواده برای ساخت این پروژه‌ها اختصاص یابد و مابقی نیز از محل کمک خیرین پیش‌بینی شده است تا فشاری به محرومین وارد نشود.

شناسه خبر 52295