شناسه خبر:52590
1400/12/1 08:33:35

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان از کشف چهار میلیارد و 200 میلیون ریال تجهیزات پزشکی قاچاق در یکی از شهرستان‌های استان ایلام خبر داد.

سردار دلاور القاصی‌مهر گفت: در پی اخبار و اطلاعات واصله و کنترل و رصد قاچاقچیان مبنی بر ورود تجهیزات پزشکی، خارجی، قاچاق و فاقد مدارک گمرکی به‌صورت غیر قانونی در محورهای مواصلاتی یکی از شهرستان‌های استان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله اکیپی از کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان با رصد و اشراف اطلاعاتی و با گرفتن نیابت قضائی به یکی از شهرستان‌های استان اعزام و ضمن شناسایی خودرو حامل کالای قاچاق، مقدار 13 هزار و 888 قلم انواع تجهیزات پزشکی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کردند.

سردار القاصی‌مهر تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای کشف‌شده برابر اعلام کارشناسان، بالغ‌بر چهار میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است و در این راستا متهم دستگیرشده به همراه پرونده تحویل مرجع قضائی شد.‌

فرمانده انتظامی استان ایلام عنوان کرد: قاچاق کالا خصوصاً کالاهای سلامت‌محور و مورد نیاز مردم که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، خط قرمز پلیس بوده و پلیس با حضور فعال و هوشمندانه در سطح جامعه، اجازه فعالیت به سودجویان و هنجارشکنان را نخواهد داد.

شناسه خبر 52590