شناسه خبر:52593
1400/12/1 08:37:56
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری همدان خبر داد:

نصب 2 دستگاه تابلو پیام متغیر خبری به‌منظور ارتقای ایمنی و فرهنگ‌سازی ترافیکی

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری همدان از نصب دو دستگاه تابلو پیام متغیر خبری (VMS) به‌منظور ارتقای ایمنی و فرهنگ‌سازی ترافیکی در سطح شهر همدان خبر داد.

وحید غفاری اظهار کرد: تابلو‌های پیام متغیر خبری (vms) جدید از کارآمدترین و مدرن‌ترین شیوه‌های هوشمندسازی و اطلاع‌رسانی ترافیک محسوب می‌شوند که در نوع خود منحصربه‌فرد هستند.

وی در ادامه بیان کرد: ابعاد این تابلو‌ها 2 در 6 متر است که از نوع (SMD) و تمام‌رنگی بوده و قابلیت دریافت و نمایش هر نوع متن، عکس، فیلم و انیمیشن به‌صورت آفلاین و آنلاین (در محل و از راه دور) را دارند؛ قاب تابلوها کاملاً عایق و مطابق استانداردهای نصب در محیط بیرون طراحی و اجرا شده است و قابلیت تنظیم شدت نور خود را براساس شرایط محیط دارا هستند و در شرایط آب‌وهوایی مختلف ازجمله مه‌آلودی یا بارانی بودن، قابل رؤیت بوده و ازلحاظ امنیت نرم‌افزاری تمهیدات و تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

وی در ادامه افزود: نخستین تابلو در یکی از مهم‌ترین معبر‌های پُرتردد و کمربند اصلی شهر (تقاطع سعیدیه، روی عرشه پُل عابر پیاده) با درنظر گرفتن زمان مورد نیاز برای توجه و در موقعیت مناسب دید رانندگان نصب شده است و دومین تابلو پیام متغیر خبری به‌زودی قبل از اتمام سال نصب خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این تابلوها به‌منظور نمایش پیام‌های ترافیکی در سطح معابر پُرتردد مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین صفحه نمایش تابلوهای مذکور قابلیت دریافت دیتا و مدیریت از مرکز مانیتورینگ ترافیک شهرداری همدان را دارند.

غفاری تعداد تابلوهای پیام متغیر خبری را با احتساب نصب تابلوهای جدید 12 دستگاه اعلام کرد و هزینه خرید تابلوهای پیام متغیر خبری جدید و اورهال تابلوهای موجود در سطح شهر را 10 میلیارد ریال اعلام کرد.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری همدان هدف از نصب این تابلو‌ها را روان‌سازی و کاهش ترافیک عنوان کرد و گفت: اطلاع‌رسانی وضعیت ترافیکی مسیرها به رانندگان، یکی از مزایای نصب تابلو متغیر خبری است و درعین‌حال رانندگان را در گرفتن تصمیمات بهتر و صحیح‌تر در انتخاب مسیر یاری می‌کند؛ همچنین به گسترش و ارتقای فرهنگ ترافیک و ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان کمک می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این تابلوها برای پخش پیام‌های ترافیکی از قبل برنامه‌ریزی‌شده نیز استفاده می‌شود و شهروندان از تقاطع‌ها و مسیرهای پُرتردد و همچنین آموزش‌های لازم و تذکر و هشدارها و پیام‌های ترافیکی مطلع می‌شوند.

غفاری در ادامه بیان کرد: مهندسی ترافیک، آموزش فرهنگ ترافیک و اعمال قانون، سه عامل لازم و ضروری مدیریت ترافیک شهری در جهت تأمین ویژگی‌های یک سیستم حمل‌ونقل کارآ است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با ایجاد این‌گونه تسهیلات ترافیکی در سطح شهر در جهت ایمنی و روان‌سازی ترافیک، بتوانیم در کاهش آلودگی هوا، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و نیز در وقت شهروندان، گامی مؤثر برداریم.

شناسه خبر 52593