شناسه خبر:52835
1400/12/7 09:21:50

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: توزیع یک میلیون و 300 هزار اصله نهال از دهم تا بیست و هشتم اسفندماه در این استان هدفگذاری شد.

قربانعلی فتحی با بیان اینکه توزیع یک میلیون و 300 هزار اصله نهال از دهم تا بیست و هشتم اسفندماه در این استان هدفگذاری شد اظهار کرد: توزیع نهال بر اساس سهمیه اختصاص یافته به شهرستان‌ها از دهم تا بیست و هشتم اسفندماه در نهالستان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی انجام می‌شود.

وی، گونه‌های مختلف جنگلی، فضای سبز و صنوبر را از جمله نهال‌های آماده توزیع در این مدت عنوان کرد و افزود: فاصله کشت زراعت چوب به صورت انبوه سه متر در سه متر، بادشکن یک و نیم متر در یک و نیم متر و گونه‌های فضای سبز چهار متر در چهار متر انجام می‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: پیش‌بینی می‌شود با کشت این نهال‌ها یک هزار و 800 هکتار به فضای سبز استان مرکزی افزوده شود.

فتحی یاد آور شد: متقاضیان دریافت این نهال‌ها می‌توانند درخواست خود را به ادارات شهرستان محل سکونت خود ارایه داده و پس بازدید کارشناسان ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های استان مرکزی، تهیه نقشه و انعقاد قرارداد نسبت به دریافت حواله اقدام کرده و بر اساس برنامه زمان بندی از طریق نهالستان نسبت به تهیه نهال اقدام کنند.

وی گفت: در راستای اجرای طرح نهضت سبز و کاهش آلودگی هوای استان مرکزی، بر اساس ماده 22 قانون هوای پاک به شهرستان‌های بالای 50 هزار نفر جمعیت شامل شهرستان‌های اراک، شازند، خمین، دلیجان و ساوه نهال‌های فضای سبز و جنگلی رایگان اختصاص می‌یابد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: با توجه به توقف و ممنوعیت بهره برداری از جنگل‌های شمال کاشت صنوبر به عنوان زراعت چوب و کشت جایگزین برای تامین چوب کشور امسال انجام می‌شود که در این راستا 300 هزار اصله نهال صنوبر سریع الرشد در نهالستان تولید و در این مدت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

شناسه خبر 52835