شناسه خبر:52991
1400/12/11 09:39:33

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار ملایر از کاشت تعداد سه میلیون نشاء گل بنفشه و همیشه بهار، 15 هزار گلدان گل شبو، کاشت پنج هزار درخت و درختچه در سطح شهر و نصب پنج هزار متر ریسه نورانی، در طرح استقبال از بهار خبر داد.

مجید فرجی با بیان اینکه ساماندهی سیما و منظر شهری و کوشش در شناسایی و به وجود آوردن چهره‌ای مطلوب از شهر، یکی از مهمترین مأموریت‌های شهرداری است، گفت: همانگونه که در روزهای پایانی سال، معابر رنگ و بوی دیگری گرفته و اکثـر قریـب به اتفاق شهروندان به تکاپو می‌افتند تا همزمان با احیای طبیعت، حال و هوای تازه‌ای به محل کار و زندگی خود بدهند، شـهرداری نیـز به عنوان متولی امور جاری شهر بر خود وظیفه می‌داند در این ایام متناسب با افزایش حجم پسماندها، ضایعات، خاک و نخاله و... با ساماندهی جدید در حوزه عمران و خدمات شهری، شهر را برای استقبال از سال جدید آماده کند.

وی اظهارکرد: در این راستا شهرداری ملایر " طرح استقبال از بهار 1401" را به منظور ایجاد یک بستر تعاملی بین بخشی با هدف ارتقای کیفیت وکمیت خدمت رسانی به شهروندان، تدوین و برنامه ریزی کرده است، این طرح از اول اسفند ماه شروع و و تا روز یکشنبه چهاردهم فروردین ماه 1401 که مصادف با اول ماه مبارک رمضان است، ادامه می‌یابد.

فرجی با اشاره به اینکه این طرح به منظور ایجاد فضایی ایمن، پاک، منظم و کارآمد شهری تدوین شده است، افزود: هدف از انجام این طرح، تغییر شکل ظاهری شهر ملایر به وضعیت مناسب برای آغاز سال نو است.

این مقام مسئول ادامه داد: در " طرح استقبال از بهار" شهرداری ملایر تمام پتانسیل موجود برای کنترل و ساماندهی و رفع سد معبر را که در ایام پایانی سال رشدی قارچ گونه دارد، بسیج کرده، همچنین در راستای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، بصری، صوتی، ترافیکی و رفع معضلات و مشکلات مربوط به نظافت معابر و جمع آوری پسماندهای شهری، اقدامات لازم انجام می‌شود.

شهردار ملایر با بیان اینکه در روزهای پایانی سال آلودگی‌های زیست محیطی، به دلیل خانه تکانی به صورت انباشت‌های حجیم ظاهر می‌شود، اظهارکرد: به همین منظور شهرداری با آذین بندی مناسب معابر و کاشت گل‌های فصلی زیبا، فضایی آکنده از شور و نشاط و سرزندگی در شهر ایجاد می‌کند.

فرجی خاطرنشان کرد: کاشت تعداد سه میلیون نشاء گل بنفشه و همیشه‌بهار، 15 هزار گلدان گل شبو، کاشت پنج هزار درخت و درختچه در سطح شهر و نصب پنج هزار متر ریسه نورانی، نصب بیش از 40 المان مناسبتی و نوری و هفت سین، نصب 10 هزار متر ریسه پرچمی و پارچه رنگی، نصب 500 پرچم عمودی و 500 پرچم ایران و رنگی در سطح شهر و رنگ آمیزی مبلمان شهری و پارکی و پایه چراغ‌های سطح شهر، اهم اقدامات شهرداری در راستای زیباسازی شهر به شمار می‌رود.

این مقام مسئول از اجرای تئاتر و نمایش خیابانی و برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌های متعدد در ایام تعطیلات نوروز و مناسبت ها، برگزاری مسابقات بومی محلی در بین مسافرین و همشهریان خبر داد و گفت: سرعت بخشیدن به فعالیت‌های عمرانی و تعطیلی حفاری‌های سطح شهر در طول مدت اجرای طرح، پی‌گیری می‌شود.

شناسه خبر 52991