شناسه خبر:53282
1400/12/18 09:26:26

سپهرغرب، گروه خبر: مسیر ملکشاهی-ایلام به‌عنوان یکی از محورهای حادثه‌خیز به دلیل مشکلات اعتباری بعد از گذشت سال‌ها همچنان بهسازی نشده است.

محور 35 کیلومتری ملکشاهی به ایلام ازجمله محورهای پرتردد و محور جایگزین تردد زائران اربعین در مسیر مهران به ایلام است که به رغم گذشت چهار سال از آغاز عملیات بهسازی آن هنوز به سرانجام نرسیده است.

جاده‌ ایلام به ملکشاهی مسیری پرپیچ و خم و حادثه‌خیز است که با وجود اینکه سال‌های سال است که طرح‌های عمرانی برای رفع مشکلات در این مسیر شروع شده اما این جاده هنوز تکمیل نشده است.

جاده‌ایلام-ملکشاهی در ایام اربعین یکی از جاده‌های جایگزین مسیر ایلام-مهران است اما تکمیل آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

  تصادفات زیادی در این محور رخ می‌دهد

یکی از رانندگانی که در طول مسیر تردد دارد اظهار کرد: این محور غیراستاندارد است و تصادفات زیادی در این محور رخ می‌دهد.

علی احمدی افزود: مردم ملکشاهی برای تردد برای مرکز استان از این مسیر استفاده می‌کنند که متأسفانه در سال‌های گذشته تصادفات زیادی در این مسیر برای مردم رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ملکشاهی از زیرساخت‌های ارتباطی مناسبی برخوردار نیست، افزود: اکثر جاده‌های ارتباطی شهرستان غیراستاندارد و به دلیل کوهستانی بودن تصادف خیز هستند.

احمدی بیان کرد: توسعه، بهسازی و ارتقای جاده‌های شهرستان، شتاب عملیات چهار خطه کردن محور ایلام-ملکشاهی، حذف نقاط حاثه خیز از مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان است.

  نقاط حادثه‌خیز محور ایلام-ملکشاهی باید اصلاح شوند

فرمانده پلیس راه ایلام اظهار کرد: این مسیر 35 کیلومتری برای رانندگان چندان ایمن نیست چراکه سالانه تصادفات زیادی در این محور رخ می‌دهد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی افزود: چندین سال است که عملیات عمرانی و راهسازی در این مسیر انجام شده اما هنوز این طرح‌ها به کندی انجام می‌شود.

وی گفت: نقاط حادثه‌خیز این محور نیازمند بهسازی، اصلاح و ترمیم هستند.

کهزادی با اشاره به اهمیت مسیر ایلام-ملکشاهی-مهران برای ایام اربعین، بیان کرد: در ایام اربعین زمانی که محور ارتباطی ایلام-مهران با بار ترافیکی سنگین مواجه می‌شود بخشی از ترددها از مسیر جایگزین ایلام -ملکشاهی- مهران انجام می‌گیرد.

  آخرین وضعیت پروژه‌های راهسازی در مسیر ایلام-ملکشاهی-مهران

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام اظهار کرد: تقاطع سه‌راهی ایلام- ملکشاهی و میشخاص شش ماهه اول سال 1401 به بهره برداری می‌رسد.

عبدالله بهادری بیان کرد: قطعه اول این طرح 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: اخیراً قطعه دوم این مسیر تجدید مناقصه شده و با پیمانکاران صحبت‌های لازم شده که در این مناقصه شرکت کنند.

وی عنوان کرد: قطعه سوم این طرح که از ملکشاهی به سمت مهران 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، پیمانکار هم اکنون مشغول به کار است و مدت پیمان نیز 24 ماه است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: مسیر ایلام- ملکشاهی – مهران (سه راهی بانرحمان) به طول 91 کیلومتر در حال بهسازی است.

بهادری اضافه کرد: چهار خطه ورودی ملکشاهی به طول 5.5 کیلومتر و در قالب دو قطعه با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال اقدام است که ادامه کار به مناقصه خواهد رفت و توسط پیمانکار جدید پیگیری خواهد شد.

با توجه به حادثه‌خیز بودن این محور تسریع در تکمیل آن از اهمیت بالایی برخوردار است. جاده‌ایلام به ملکشاهی جاده‌ای پرپیچ و خم و حادثه خیز است و خطر در این جاده همچنان در کمین مردم است.

هرچند در طول سال‌های اخیر اقداماتی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان ملکشاهی شروع شده اما این طرح‌ها جوابگوی شهرستان نیست. توجه به راه‌های شهرستان نقش مهمی در توسعه دیگر بخش‌های اقتصادی شهرستان دارد، بنابراین توجه و همکاری مسئولان در این بخش ضروری است.

ملکشاهی با جمعیت 35 هزار نفر بیش از 10 سال است که به شهرستان تبدیل شده ولی در حال حاضر یکی از محروم‌ترین مناطق استان در بخش‌های مختلف شناخته می‌شود.

شناسه خبر 53282