شناسه خبر:53287
1400/12/18 09:34:43

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: 65 هزار اصله نهال بین کشاورزان و دهیاران نهاوند توزیع شد.

داریوش عباسی اظهار کرد: به‌منظور گسترش فضای سبز در نهاوند طی هفته منابع طبیعی 65 هزار اصله نهال بین کشاورزان و دهیاران نهاوند برای کاشت در عرصه‌های عمومی و زمین‌های کشاورزی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع رایگان نهال‌ها با هدف توسعه فضای سبز، ترویج فرهنگ درخت‌کاری و کمک به‌ تلطیف هوا انجام می‌شود، افزود: این نهال‌ها شامل بلوط، راش، زالزالک، صنوبر، کاج، ون و توت است.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند افزود: کاشت نهال سرمایه‌گذاری برای نسل آینده است و با توجه به اهمیت بالای این پویش تاکنون 700 اصله نهال غیر مثمر در سراب گنبد کبود و روستای فیازمان این شهرستان به‌صورت رایگان غرس شده است.

وی ابراز کرد: علاوه‌بر مکان‌های از پیش تعیین‌شده، کاشت نهال در مکان‌های عمومی روستاها، مساجد، مراکز خدمات جهاد کشاورزی، معابر روستایی و درمانگاه‌ها انجام خواهد شد و در این راستا هیچ‌گونه محدودیتی در توزیع نهال غیر مثمر نداریم.

عباسی از ارائه آموزش‌های لازم به مردم و دهیاران برای نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی طی هفته جاری خبر داد و تصریح کرد: کاشت‌ درخت مهم است، اما آبیاری، نگهداری و حفاظت از درختان کشت‌شده از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی گفت: در همین راستا برای جلوگیری از هدررفت بیت‌المال آموزش‌های لازم به مردم درخصوص نحوه کاشت و داشت درختان از طریق نشریات آموزشی و رسانه‌ها ارائه خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند با بیان اینکه درختان ازجمله نعمت‌های بسیار زیبا و ارزشمند الهی هستند که باید از آن‌ها صیانت کنیم، اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند در ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی نقش بسزایی ایفا کنند و در این زمینه به فرهنگ‌سازی بپردازند.

شناسه خبر 53287