شناسه خبر:53314
1400/12/19 09:28:27

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی‌اکبر (ع) پدافند هوایی اراک گفت: یک‌هزار و 400 اصله نهال هم‌زمان با هفته منابع طبیعی در این مرکز نظامی کشت شد.

سرهنگ «محمدرضا صادقیان» روز چهارشنبه در آیین کاشت نهال در مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی‌اکبر (ع) پدافند هوایی اراک افزود: این نهال‌ها به‌نام یک‌هزار و 400 شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان مرکزی در بوستان شهید «قاسم جلیلوند» این مرکز کشت شد.

وی با یادآوری کاشت 48 هزار اصله نهال به یاد 48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی در استان تهران و البرز، ادامه داد: کاشت این‌ نهال‌ها در راستای کاشت نهال به‌نام شهیدان ارتش جمهوری اسلامی ایران در اراک انجام شده‌ است.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان مرکزی خاطرنشان کرد: ارتش در مدت 40 سال انقلاب اسلامی با تمام توان در جهت حراست از تمامیت ارضی کشور گام برداشته و اکنون در گام دوم انقلاب نیز برنامه‌های خود را با براساس منویات رهبر معظم انقلاب پیش می‌برد.

سرهنگ صادقیان گفت: نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر ارگان‌ها بارز و ارزنده بوده و اقدامات ارتش در استان مرکزی در حوزه‌های مختلف ازجمله مقابله با ویروس کرونا با اهدای یکی از نیروهای انقلابی و ارزشمند خود بر کسی پوشیده نیست.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مظهر قدرت و افتخار مردم کشور هستند.

«عبدالحسین محمدی» با یادآوری آغاز هفته منابع طبیعی از پانزدهم تا بیست‌ویکم اسفندماه، افزود: در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی، آب و خاک استان مرکزی 12 هزار و 600 نقطه عملیات آبخیزداری، یک‌هزار و 970 بند خاکی و یک‌هزار و 900 بند سیمانی در اراضی ملی و طبیعی این استان انجام شده‌ است.

وی ادامه داد: مطالعه عملیات آبخیزداری در 900 هکتار از اراضی طبیعی و ملی استان مرکزی برای حفظ و حراست آب و خاک اراضی ملی این استان انجام شده‌ است.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: 490 هزار هکتار اراضی بیابانی در این استان وجود دارد که افزایش این اراضی تهدیدی برای شهرها و روستاهای استان است.

محمدی گفت: 50 هکتار اراضی بیابانی در کویر میقان اراک وجود دارد که رصد و پایش این اراضی برای مقابله با فرسایش خاک این منطقه در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی قرار دارد.

شناسه خبر 53314