شناسه خبر:53539
1400/12/24 10:01:12

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌‎دستی سنندج گفت: با اقدامات صورت گرفته، روستاهای هدف گردشگری این شهرستان آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

پیام مجیدی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در روستاهای هدف گردشگری سنندج وجود دارد، اظهار کرد: امسال فرصت خوبی است تا در ایام نوروز جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان به هموطنان سراسر کشور معرفی شود.

وی افزود: اقلیم جغرافیایی، طبیعت متنوع و آداب و رسوم غنی موجب شده است تا روستاهای این شهرستان در گروه جاذبه‌های قابل توجه گردشگری قرار گیرد.

سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌‎دستی سنندج با بیان اینکه بوم‌گردی روستایی یکی از قابلیت‌های برجسته گردشگری در سنندج است، ادامه داد: در حال حاضر 25 اقامتگاه بوم‎گردی فعال دارای مجوز در روستاهای این شهرستان وجود دارد.

مجیدی با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های موجود در این مناطق در حال آماده‌سازی برای خدمات‌ دهی بهتر به گردشگران است، اضافه کرد: به‌‌صورت نمادین معابر عمومی سطح روستاهای دولاب و گلین از بخش سیروان سنندج در محدوده پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان، با حضور جمع کثیری از اهالی روستا و دوستداران محیط‌زیست، برای میزبانی از مهمانان در ایام نوروز پاک‌سازی و زیباسازی شد.

وی تأکید کرد: باید از هم‌اکنون به‌صورت ویژه کار زیباسازی، پاک‌سازی معابر و نظافت عمومی سطح روستاهای هدف گردشگری برای استقبال از گردشگران نوروزی انجام شود زیرا چنین اقداماتی می‌تواند کمک بزرگی برای جذب گردشگر و ماندگاری آن‌ها در این روستاها باشد.

وی یادآور شد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی، باید آمادگی و برنامه‌ریزی لازم برای استقبال از مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان و روستاهای آن انجام شود.

منظر فرهنگی 10 روستای شهرستان سنندج شامل روستاهای گلین، حلوان، هشه‌میز، دولاب، تخته، وصی سفلی، وصی‌علیا، شیان، ژان و بزلانه نیز سه سال پیش به ثبت ملی رسیده است.

شهرستان سنندج مرکز استان کردستان دارای 600 هزار نفر جمعیت است.

شناسه خبر 53539