شناسه خبر:53549
1400/12/24 10:13:21

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری همدان گفت: سازمان با آمادگی کامل به استقبال از بهار می‌رود.

جلسه هماهنگی اقدامات ترافیکی درخصوص برنامه‌ریزی طرح استقبال از بهار روز گذشته برگزار شد.

شهردار همدان در این نشست ضمن تقدیر از همکاری و تعامل مجموعه پلیس راهور با مدیریت شهری، گفت: افزایش کیفیت تعامل مدیریت شهری و مجموعه پلیس راهور موجب افزایش رضایت‌مندی شهروندان در مباحث ترافیکی خواهد شد.

سیدمسعود حسینی با بیان اینکه ترافیک و حمل‌ونقل عمومی در شهر یکی از مباحث مهم در مدیریت شهری است، افزود: مدیریت شهری و مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی یک خانواده هستند و همکاری و تعامل خوبی در مباحث حمل‌ونقل و ترافیک شهری با یکدیگر دارند.

وی یکی از مطالبات مردم را سنگین بودن ترافیک عنوان و تصریح کرد: نوع استقرار و شعاعی بودن شهر همدان مباحث ترافیکی را بسیار پیچیده کرده و مشکلات خاصی را به‌وجود آورده است.

شهردار همدان با بیان اینکه عادی شدن شرایط ورود حجم بالای مسافر به شهر همدان را در پی خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال به سمت عادی‌سازی و برگشت به شرایط عادی پیش می‌رویم، این سنگین بودن ترافیک بیشتر به چشم می‌آید که معیارهای زیادی جهت جذابیت سفر به مرکز می‌توانیم ایجاد کنیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت اشاره کرد و افزود: نظر به اینکه 11 عدد دوربین هوشمند کنترل سرعت افزوده شده است، اما نیاز به افزایش دوربین‌ها همچنان احساس می‌شود؛ چراکه دوربین‌ها در تمامی مباحث نجات‌بخش هستند.

وی به سامان‌دهی پُل‌های عابر پیاده نیز اشاره کرد و گفت: پُل‌های عابر پیاده به یک معضل تبدیل شده است که ما به دنبال سامان‌دهی و مجهز کردن آن‌ها در کوتاه‌مدت هستیم.

شهردار همدان بیان کرد: بازگشایی معابر شهری را در جهت کاهش بار ترافیکی شهر خواهیم داشت که می‌تواند در هر نقطه‌ای از شهر کمک‌حال باشد.

حسینی همچنین درخصوص سامان‌دهی تردد موتورسواران در پیاده‌راه‌ها که به یک معضل برای عابران پیاده تبدیل شده است نیز خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

وی ضمن تأکید بر مباحث گردشگری که در حوزه ترافیکی تعریف می‌شود، گفت: نحوه برخورد مأمورین راهنمایی و رانندگی در ایام تعطیلات باعث به‌وجود آمدن خاطره در ذهن مسافران می‌شود که در این خصوص با آموزش در حیطه پاسخگویی به مسافران، می‌توانند در حوزه گردشگری نیز مشارکت داشته باشند.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار همدان نیز با بیان اینکه تعاملات بین دستگاهی خوبی بین مجموعه پلیس راهور با مجموعه شهرداری برقرار است، گفت: در حوزه سامان‌دهی مباحث ترافیکی در شهر وظایف مشترک زیادی هم برعهده پلیس راهور و هم برعهده شهرداری است.

وحید علی‌ضمیر درخصوص بازنگری طرح جامع مطالعاتی ترافیک شهر همدان نیز اظهار کرد: طرح جامع مطالعاتی ترافیک شهر همدان درحال انجام است که خروجی و بازنگری آن در بحث سامان‌دهی مباحث ترافیکی کمک خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در ادامه افزود: سعی شده است مصوبات با توجه به شرایط با بهترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی و اجرایی شود.

سرهنگ علی فکری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال افزایش 30 درصدی سفرهای نوروزی را داشته باشیم، گفت: روزهای پُرترافیکی را پیش رو داریم و باید برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد که بتوانیم خدمات خوبی به میهمانان ارائه دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای رفع بخشی از نارسایی‌های موجود نیاز به تعامل و همکاری بیشتری داریم، افزود: با همکاری و تعامل شهرداری همدان با مجموعه پلیس راهور بسیاری از مشکلات مرتفع شده، چراکه شهرداری همدان در بسیاری از موضوعات نسبت به شهرهای دیگر بسیار سرآمد است و در آینده با اقدامات جهادی شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های سال‌های آتی موضوعات پارکینگ‌ها باید مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: بازنگری درخصوص پارکینگ‌ها و انجام زیرساخت‌ها و همچنین تملک، تعریض و بازگشایی معابر برای کاهش بار ترافیکی شهر باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

سرهنگ فکری ضمن تأکید بر اینکه محور کمربندی در بعضی از مناطق تحت تأثیر عدم تعریض قرار گرفته است، اظهار کرد: افزایش دوربین‌ها باید مد نظر قرار گیرد، چراکه دوربین‌ها هم در مباحث امنیتی و هم در مباحث ترافیکی می‌توانند کمک‌کننده باشند و بخشی از سد معبرها را نیز رفع می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان نیز با اشاره به اینکه امسال حجم بالای ورود مسافر به استان همدان را خواهیم داشت، گفت: استان همدان به‌دلیل قرار گرفتن در مسیر، حجم ورودی مسافر در آن زیاد بوده و همچنین به‌علت بالا رفتن ترددهای داخل شهر برای خرید عید، حجم ترافیک آن سنگین است.

سرهنگ فرخ جمالی یکی از دغدغه‌های مهم راهنمایی و رانندگی را بحث دوربین عنوان کرد و افزود: به‌علت تردد بالا در مسیرهای فرعی شاهد ترافیک هستیم که موجب گلایه‌مندی مردم شده و نیازمند این است که تغییراتی را انجام دهیم تا بتوانیم بار ترافیکی را کاهش دهیم.

وی درخصوص بازگشایی معبر کنار بازار سینا نیز اظهار کرد: با تسریع در روند بازگشایی معبر کنار بازار سینا، می‌توان به رفع بار ترافیکی آرامگاه و روان‌سازی ترافیک آن منطقه کمک کرد.

سرهنگ جمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیشتر کشته‌شدگان عابرین پیاده هستند، گفت: برخی پُل‌های عابر پیاده به‌ دلایل مختلف راه‌اندازی نشده‌اند که بعضی از معابر به‌علت عرض زیاد و سرعت بالای خودروها، موجب بروز چنین حوادثی می‌شوند که لازم است جهت راه‌اندازی پُل‌های عابر پیاده و یا فنس‌کشی وسط معبر برای جلوگیری از عبور عابرین پیاده، اقدام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان تصریح کرد: ورودی شهر همدان از سمت جاده فرودگاه (که اقدامات عمرانی پُل غدیر موجب باریک شدن معبر ورودی شده است) می‌تواند از مسیرهای کمک‌کننده برای روان‌سازی ترافیک و کاهش حجم ترافیک باشد.

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز از همکاری مجموعه پلیس راهور قدردانی کرد و گفت: مجموعه حوزه راهور در مواقع بحرانی، برف‌روبی و یخ‌زدایی بسیار بار کاری حوزه خدمات شهری را کاهش داد.

حسین مردانی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف ارتباط کاری راهور و خدمات شهری بسیار کمک‌کننده بوده است، افزود: سامان‌دهی سد معبر وانت‌بارها با وجود مأموران راهنمایی و رانندگی محقق شد.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری همدان نیز در این مراسم درخصوص برنامه‌ریزی طرح استقبال از بهار گفت: در این طرح از مسائل هندسی معابر، تقاطعات و یا نقاط گره ترافیکی بازدیدهای میدانی صورت گرفته است و تصمیماتی گرفته شده که به محض ابلاغ مصوبات، اجرایی خواهد شد.

وحید غفاری افزود: نوسازی پنج هزار سیلندر ترافیکی با اعتبار 10 میلیارد ریال و سامان‌دهی چراغ‌های چشمک‌زن در شهر با اعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد ریال از اقدامات سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری همدان بوده است.

وی با بیان اینکه خط‌کشی‌های ورودی شهر نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی و برودت هوا به محض صدور دستورات لازم، سازمان اقدامات خط‌کشی را آغاز خواهد کرد.

غفاری با اشاره به اینکه تابلوی پیام خبری اعلام ظرفیت پارکینگ‌ها راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: نصب تابلوی وی‌ام‌اس (VMS) در شهر و همچنین اورهال هشت دستگاه تابلوی وی‌ام‌اس که خاموش بوده‌اند، ازجمله اقدامات فرهنگی سازمان بوده است.

وی اقدامات شبانه‌روزی انجام‌شده درخصوص تجهیزات ترافیکی در شهر را مرهون تلاش تمامی همکاران حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری عنوان و از آنان قدردانی کرد.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری همدان بهسازی و نوسازی تجهیزات ترافیکی (سیلندر) پنج هزار عدد، رنگ‌آمیزی و نوسازی تابلوهای ترافیکی دو هزار عدد، سرویس و اورهال کامل چراغ‌های راهنمایی فرماندهی و چشمک‌زن سطح شهر 100 مورد، اجرای علائم ترافیکی، کف‌نوشته و ترسیم علائم در سطوح افقی معابر بیش از 100 مورد، آشکارسازی و رنگ‌آمیزی سرعت‌کاه‌ها 40 مورد و بهسازی خطوط عابر پیاده را بیش از 10 مورد عنوان کرد.

وی در پایان با بیان اینکه خط‌کشی‌های ورودی شهر را در دستور کار قرار داده‌ایم، اظهار کرد: خط‌کشی محوری ممتد به طول 30 کیلومتر و خط‌کشی منقطع به طول 90 کیلومتر برنامه‌ریزی شده است و در شرایط جوی مناسب سازمان اقدامات خط‌کشی را آغاز خواهد کرد.

شایان ذکر است در پایان مراسم به پاس همراهی خوب عوامل پلیس راهور در مدیریت شهری از آنان تقدیر به‌عمل آمد و فرماندهان پاسگاه‌های راهنمایی و رانندگی مستقر در شهر همدان نیز به ایراد مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

شناسه خبر 53549