شناسه خبر:53812
1401/1/17 09:13:48

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک صبح روز گذشته عدد 112 را نشان داد که بیانگر هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

مردم کلان‌شهر اراک روزهای سال جدید خود را با هوای آلوده یکی پس از دیگری شروع می‌کنند و گویی هوای آلوده این کلان‌شهر تمامی ندارد و دومینووار امتداد می‌یابد. به‌طوری که کلان‌شهر اراک از ابتدای سال جدید تاکنون هشت روز یعنی نیمی از تعداد روزهای سپری‌شده سال را با هوای آلوده روبه‌رو بوده که آمار بالایی برای 16 روز از سال است.

در سال و قرن جدید هم خبری از نو شدن و پاک شدن هوای اراک نیست و متأسفانه شهروندان اراکی در روزهای بهاری هم از استنشاق هوای پاک و سالم محروم هستند.

این درحالی است که استنشاق هوای پاک در سال‌های اخیر یکی از مطالبات اصلی مردم اراک بوده است؛ اما تاکنون اراده‌ای برای حل این معضل وجود نداشته و گویا تنها ارمغان قطب صنعت کشور بودن برای مردمان مظلوم این کلان‌شهر، استنشاق هوای آلوده است.

امیدواریم در سال جدید تدابیر محکم و تأثیرگذاری نسبت به رفع این معضل و رسیدگی به مطالبه بزرگ شهروندان اراکی اندیشیده شود تا دیگر شاهد افزایش روزافزون بیماری‌های تنفسی در این شهر و حتی مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری‌ها نباشیم.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با اشاره به کیفیت هوای روز گذشته اراک، گفت: براساس اطلاعات دریافت‌شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک صبح روز گذشته عدد 112 را نشان داد که بیانگر هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

علیرضا محرابیان افزود: بنابراین توصیه می‌شود شهروندان به‌ویژه گروه‌های در معرض آسیب ازجمله بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب‌العلاج و سالمندان از فعالیت بدنی و تردد غیر ضروری در فضای باز جداً خودداری کنند.

شناسه خبر 53812