شناسه خبر:54704
1401/2/7 09:00:25

سپهرغرب، گروه خبر: امام‌جمعه همدان با تأکید بر لزوم وجود انسجام بین فعالان فرهنگی، گفت: یکی از ضعف‌های موجود در عرصه فعالیت‌های فرهنگی این است که گاهی آن عملکردی که انتظار می‌رود را ندارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ظهر روز گذشته در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با تقدیر از فعالیت‌های مدیرکل سابق ارشاد، اظهار کرد: اداره کل ارشاد، از مجموعه‌هایی است که ارتباط بسیاری با دفاتر نماینده ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه دارد.

وی با تأکید بر لزوم وجود انسجام بین فعالان فرهنگی، بیان کرد: یکی از ضعف‌های موجود در عرصه فعالیت‌های فرهنگی این است که گاهی آن عملکردی که انتظار می‌رود را ندارند.

امام‌جمعه همدان افزود: گاهی از موارد اگر این ظرفیت‌های موجود به‌درستی فعال نشود، لازم است در برخی از عرصه‌ها ورود داشته باشیم؛ اما انتظار اصلی این است که خود مجموعه ارشاد با توجه به ظرفیت‌های خوب فرهنگی که دارد، زمینه‌ساز فعال شدن این ساختارها و مجموعه‌ها شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با فعال شدن این ظرفیت‌های قانونی در ارشاد دیگر شاهد برخی موازی‌کاری‌ها نباشیم، گفت: جهت دهی به مسائل فرهنگی و فعالیت‌های هنرمندان از دیگر انتظارات از مجموعه ارشاد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه در کنار جهت‌دهی حمایت از جامعه هنری یک وظیفه بر دوش اداره کل ارشاد است، مطرح کرد: مخاطبان خاص اداره ارشاد همانند هنرمندان، شعرا و برخی از سمن‌ها، نیازمند حمایت جدی این مجموعه هستند.

وی با اشاره به حضور ارشاد به‌عنوان دبیر در جلسات شورای فرهنگ عمومی و شورای قرآن، یادآور شد: در عرصه سند فرهنگی و سند قرآنی، شاهد همکاری‌های خوبی با ارشاد و دستگاه‌های متولی بودیم و امیدواریم این همکاری با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه آماده همکاری در ابعاد مختلف فرهنگی با اداره کل ارشاد استان است، گفت: مقرر شده تا کمیسیون‌هایی زیر نظر شورای فرهنگ عمومی فعال شود تا به‌عنوان پشتوانه علمی و اندیشه‌ای برای شورا، به ایده‌پردازی مشغول شوند.

شناسه خبر 54704