شناسه خبر:55830
1401/3/5 09:06:25

سپهرغرب، گروه خبر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: بخش رادیوتراپی مر‌کز جامع سرطان همدان تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

مرکز جامع سرطان همدان واقع در محوطه بیمارستان بعثت، یک پروژه بسیار بزرگ و تأثیر گذار در منطقه غرب کشور است.

این مرکز بزرگ با همکاری بنیاد خیریه مرحوم فرشچیان و دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان درحال ساخت است.

فاز نخست این پروژه در تیرماه سال گذشته افتتاح شده و درحال حاضر خدمات شیمی‌درمانی بیماران سرطانی با هزینه دولتی در این مرکز ارائه می‌شود.

اگرچه چند دستگاه شتاب‌دهنده مربوط به رادیوتراپی در سال‌های گذشته برای این مرکز خریداری و نصب شده، اما بنا بر گفته مسئولان علوم پزشکی به‌دلیل وجود تحریم‌ها و یک‌سری مشکلات، هنوز راه‌اندازی دستگاه‌ها انجام نشده است.

در مرکز جامع سرطان همدان قرار است علاوه‌بر انجام اقدامات تصویربرداری، تشخیصی و درمانی، فعالیت‌های تحقیقاتی هم انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان اظهار کرد: برای مدت کوتاهی به‌دلیل بروز مشکلات و موانع، پروژه مرکز جامع سرطان همدان متوقف شده بود، اما درحال حاضر روند ساخت‌وساز این مرکز ادامه دارد.

رضا طهماسبی با بیان اینکه رضایت خانواده مرحوم فرشچیان برای ادامه همکاری و ساخت این پروژه عظیم‌ جلب شده است، تصریح کرد: بخش نخست این مرکز که راه‌اندازی شده، مربوط به خدمات شیمی‌درمانی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با تأکید بر اینکه تجهیزات اولیه و مورد نیاز بخش رادیوتراپی مرکز جامع سرطان درحال خریداری است، عنوان کرد: بخش رادیوتراپی دولتی تا پایان امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه رادیوتراپی یک درمان مؤثر برای بیماران مبتلا به سرطان است، اظهار کرد: هزینه این خدمت در مرکز جامع سرطان بسیار اندک و با تعرفه دولتی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل این بخش تأمین بودجه شده است، تصریح کرد: مبلغی هم از طرف ستاد فرمان امام (ره) تأمین شده و قول مساعدی هم از طرف استاندار محترم داده شده است.

شناسه خبر 55830