شناسه خبر:56352
1401/3/19 09:37:10

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در حال حاضر 113 استارتاپ و کسب و کار اینترنتی در استان فعالیت دارد که برای 300 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

آرام حیدری با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تیم‌های فعال در حوزه استارتاپ‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 17 کسب و کار جدید در استان ثبت شده است.

وی به حمایت از کسب و کارهای نوپا اشاره کرد و گفت: تسهیلات حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل 17 برنامه است که در قالب تسهیلات بند الف و بند ب به افراد حقیقی، شرکت‌های حقوقی نوپا و غیر نوپا، تولیدکنندگان اپلیکیشن و بازی‌های موبایل و تولیدکنندگان محتوا با کارمزد چهار تا 10 درصد ارائه می‌شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: علاقه‌مندان و فعالان حوزه کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند جزئیات برنامه‌های حمایتی و نحوه پرداخت در سامانه توان‌آفرین را در آدرس Http://tavanafarin.ito.gov.ir مشاهده کنند.

حیدری افزود: در دوران کرونا کسب و کارهای اینترنتی به‌ویژه حوزه خرده‌فروشی، آموزش آنلاین، سلامت الکترونیک، تولید محتوا و سرگرمی رشد قابل توجهی داشتند اما برخی حوزه‌ها مانند سامانه‌های گردشگری متضرر شدند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در مجموع با سپری شدن دوران کرونا و با توجه به فرهنگ‌سازی به‌عمل آمده در این دوران برای استفاده از اینترنت و افزایش تمایل کسب و کارها به توسعه در بستر اینترنت، کسب و کارهای این حوزه رونق خاصی داشته باشند.

ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در کردستان 97.99 درصد و این رقم در کشور 155.19 درصد است.

 

شناسه خبر 56352