شناسه خبر:56444
1401/3/22 08:31:05

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: دستگاه قضائی استان با متخلفان در عرصه ساخت و سازهای فاقد استحکام و ناایمن در استان برخورد جدی می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین حسینی اظهار کرد: با عنایت به تأکیدات ریاست قوه قضائیه در رابطه با صیانت از حقوق عامه و با توجه به حادثه ساختمان متروپل، دادگستری استان به مقوله مبارزه و برخورد جدی با هرگونه فساد و رانت در مدیریت شهری استان ورود کرده است.

وی افزود: دادستانی مرکز استان و همچنین اداره کل بازرسی استان موظف شده‌اند ضمن شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز و فاقد استحکام و مغایر با ضوابط و مقررات فنی و شهرسازی، بدون هرگونه اغماض و مسامحه با متخلفان برخورد کنند.

وی تأکید کرد: اخیراً با دستگیری شبکه سازمان یافته ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان سنندج، برخورد با متخلفان این حوزه شدت بیشتری یافته و به دادستان مرکز استان مأموریت داده شده تا با فوریت ضمن شناسایی ساختمان‌های ناایمن و فاقد استحکام به ساکنان آن‌ها اخطار داده و پرونده‌های مربوطه در شهرداری و کمیسیون‌های ماده 100 سریعاً بررسی شودو نتیجه اقدامات را ظرف یک ماه گزارش دهند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: به معاونت عمرانی استانداری کردستان هم اعلام شده که به شهرداری‌های استان ابلاغ شود تا ضمن بررسی سازه‌ها و ساختمان‌های استان، در صورتی که برای شهروندان خطراتی محتمل است و یا آن سازه‌ها ناپایدار است، در کمترین زمان رفع خطر شود.

شناسه خبر 56444