شناسه خبر:56547
1401/3/24 09:05:40

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتاق اصناف اراک گفت: اعتراضات اصناف به تراکش‌های مالی با تشکیل کمیته‌ای مستقل رسیدگی می‌شود.

جمشید زند اظهار کرد: به دنبال نارضایتی اصناف از طرح پیشنهادی وزارت اقتصاد برای مالیات بر تراکنش‌های بانکی امروز نشستی با حضور وزیر اقتصاد، رئیس سازمان امور مالیاتی، رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس فراکسیون اصناف مجلس و روسای اتاق اصناف کشور در تهران برگزار و پیرامون مسائل و مشکلات اصناف بحث و تبادل نظر شد.

وی تصریح کرد: تصمیمات خوبی در این نشست برای رفع بخش عمده‌ای از مشکلات اصناف گرفته شد که یکی از راهکارهای برای حل مشکلات اصناف تمدید مهلت تکمیل اظهارنامه مالیاتی تا 15 تیرماه بود.

رئیس اتاق اصناف اراک افزود: همچنین مقرر شد ضرایب بالای در نظر گرفته شده، اصلاح و واقعی شود و چنانچه بازهم ضرایب مورد اعتراض اصناف باشند، مجدد مورد بررسی و اصلاح قرار گیرند.

زند گفت: به منظور حل تراکنش‌های مالی مقرر شد کمیته‌ای مستقل از رئیس اتاق اصناف، رئیس اداره امور مالیاتی و نمایندگان مجلس در استان تشکیل و مورد به مورد به پرونده‌های مشکل‌دار رسیدگی و تصمیم‌نهایی پیرامون آن توسط کمیته گرفته شود.

وی همچنین از سفر قریب‌الوقوع داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به اراک به منظور رسیدگی به مشکلات اصناف و برگزاری نشست با صنوف خبر داد.

 

شناسه خبر 56547