شناسه خبر:56654
1401/3/28 08:38:59
استاندار همدان مطرح کرد:

لزوم جذب 2000 معلم در همدان

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با بیان اینکه برخی قصد دارند بر مطالبات به‌حق معلمان موج‌سواری کنند، گفت: بزرگ‌ترین چالش کمبود نیروی انسانی معلم است که به‌عنوان مطالبه جدی باید پیگیر جذب حداقل دو هزار نیرو باشیم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر روز گذشته در مجمع فرهنگیان استان همدان اظهار کرد: توجه به ارزش و قدر منزلت معلمان از جنبه کلان و مقامات عالیه مایه مباهات است، هرچند گاهی نقدهایی هم می‌شود که به‌دلیل محدودیت‌ها و مشکلات گریبان‌گیر است.

وی با بیان اینکه انتظارات و توقع معلمان به‌جا است ضمن اینکه باید شرایط را هم درنظر بگیریم، گفت: مشکلات را در جمع حاضر شنیدم و به‌حق نیز هست که البته باید راهکار اساسی و بنیادی هم اعلام شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه باید این جلسات و مباحث استمرار یابد و در حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری هم پیگیری خواهیم کرد، افزود: اینکه گفته می‌شود جایگاه معلم تضعیف شده و باید ارتقا باید، حرف درستی است؛ اما کسی که می‌تواند این جایگاه را ارتقا دهد نیز خود معلمان هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه به معنای واقعی نتوانسته‌ایم جایگاه معلم را تبیین کنیم آن هم در شرایطی که واقعاً معلمان ایثار می‌کنند، خاطرنشان کرد: توان، ظرفیت و قدرت معلم بالا است و باید در جامعه تبیین شود.

 باید مشکلات ثبت‌نام و قولنامه‌های صوری کنترل شود

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه معلمان انسان‌ساز هستند و هیچ منصب و شغلی با دو منصب و شغل مادری و معلمی برابری نمی‌کند، گفت: بزرگ‌ترین چالش کمبود نیروی انسانی معلم است که به‌عنوان مطالبه جدی باید پیگیر جذب حداقل دو هزار نیرو باشیم که تا حدی استانداردسازی و جلوی اُفت تحصیلی گرفته شود.

وی توجه به مسائل فرهنگی و دینی را در آموزش‌وپرورش مهم عنوان کرد و افزود: هماهنگ خواهیم کرد تا مشکلات ثبت‌نام و قولنامه‌های صوری از سوی مشاوران املاک کنترل شود.

استاندار همدان با بیان اینکه باید در گزینش‌ها تجدید نظر صورت گیرد، تشریح کرد: اشتباهی که سال‌های قبلی شکل گرفته و مجموعه فرهنگی و ساختار آموزش‌وپرورش را با مشکل مواجه کرده این است که از نیروهای معلم برای مناصب دیگر استفاده کردیم، درحالی که معلمان ارزشمند باید در بدنه آموزش‌وپرورش بمانند.

وی با بیان اینکه معلمان در بطن جامعه انسان‌ساز باشند و صرفاً مطالبه‌گری نباشد، گفت: مطالبه‌گری مهم بوده، اما اینکه از چه کسی و کجا و چه زمانی باشد، اصل است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه همسان‌سازی حقوق معلمان مطالبه به‌حقی است و درباره سایر موضوعات هم باید راهکار ارائه شود، عنوان کرد: آموزش‌وپرورش نباید سیاسی شود؛ مطالبات به‌حق است و تأکید ما هم بر حل مشکلات بوده، اما باید شرایط را هم درنظر گرفت.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی و تربیت دانش‌آموزان براساس سبک زندگی اسلامی بسیار مورد توجه است و تراز از پیش‌دبستانی تا دبیرستان همسان شود تا تفاوت تربیتی نباشد، گفت: جای مهارت‌آموزی درست دانشگاه فرهنگیان است تا افرادی بتوانند آماده شوند که دانش‌‌آموزان را مطابق با اصول تربیت و آموزش دهند.

استاندار همدان با بیان اینکه مطالبه‌گری‌های امروز باید جای مطالبه‌گری کاذب را بگیرد، افزود: در طول چند ماه گذشته مطالبات به‌حقی از سوی فرهنگیان شده، اما افرادی هم میان آن‌ها موج‌سواری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شعار ساختارشکنانه از سوی برخی از افراد داده می‌شود، گفت: در سطح استان 25 هزار فرهنگی داریم که تعداد کمی اقدام به تجمع کردند، جمع حاضر مطالبه‌گران واقعی هستند و باید جایگزین آن ساختارشکنان باشند.

 انتقال آب سدتالوار تا اواخر تیرماه به همدان

قاسمی‌فرزاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات آب استان و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته مخزن سد اکباتان 35 میلیون متر مکعب آب داشت و امروز به 9 میلیون متر مکعب رسیده و مجبور شدیم بین حوزه‌ای عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب سد تالوار از سفر رهبری تا امروز در مدت 17 سال تنها 40 درصد پیشرفت داشته، گفت: آن زمان قرار بود انتقال آب با 350 میلیارد تومان انجام شود، درحالی که تمام مبلغ هزینه شده، اما امروز با 40 درصد پیشرفت مواجه است.

استاندار همدان با بیان اینکه سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که کار در این حوزه انجام شود، ادامه داد: پیگیر شدیم و خوشبختانه این مبالغ تخصیص می‌یابد که معتقدیم دست یاری خدا در کار است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 400 میلیارد تومان پول برای انتقال آب از سد تالوار به همدان تزریق شده است، بیان کرد: مجری طرح نیز قرارگاه سازندگی است و گروه‌ها 16 برابر شده‌اند و شب و روز کار می‌شود.

قاسمی‌فرزاد در پایان از انتقال آب سدتالوار تا اواخر تیرماه به همدان خبر داد.

شناسه خبر 56654