شناسه خبر:57973
1401/5/1 08:36:49
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری همدان خبر داد:

انجام خط‌کشی معابر اصلی سطح شهر همدان

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری همدان از انجام خط‌کشی معابر اصلی سطح شهر همدان خبر داد.

سیدمحمد پوروخشوری خط‌کشی معابر اصلی و فرعی سطح شهر را از علائم ترافیکی مهمی دانست که نقش بسزایی در کاهش سوانح رانندگی، ایمنی حمل‌ونقل، کانالیزه کردن حرکت ماشین‌ها و روان‌سازی ترافیک دارد.

پوروخشوری با اشاره به اجرای عملیات آسفالت معابر توسط گروه‌های مختلف شهرداری، افزود: مصمم هستیم خط‌کشی معابر اصلی را در سطح شهر آغاز کنیم، با توجه به تأکید شهردار در این خصوص، خط‌کشی هرشب یک محور و یک معبر اصلی به‌صورت پیوسته تا پایان شهریورماه در دستور کار اجرایی سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری قرار گرفته است.

وی ازجمله اهداف خط‌کشی معابر را افزایش ضریب ایمنی کنترل ترافیک، تسهیل عبورومرور شهروندان و وسایل نقلیه، زیباسازی معابر شهری و فراهم کردن محورهای قابل رؤیت در طول شبانه‌روز برای رانندگان دانست که تأثیر انکارناپذیری در تردد قانونمند خودروها دارد که با توجه به اهمیت این موضوع روند انجام عملیات خط‌کشی ترافیکی در سطح معابر شهر تداوم خواهد یافت و تا پایان شهریورماه تمامی معابر اصلی شهر براساس برنامه‌ریزی زمان‌بندی‌شده، خط‌کشی خواهند شد.

پوروخشوری در ادامه یکی دیگر از اقدامات ترافیکی در سطح شهر را ایمن‌سازی مدارس و بحث ایمنی و خط‌کشی مسیرها و معابر منتهی به ورودی مدارس عنوان و خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی مسیرها، سوانح رانندگی دانش‌آموزان را به حداقل می‌رساند و در این راستا به‌منظور تسهیل در رفت‌وآمد دانش‌آموزان و ایمنی آن‌ها در خیابان‌ها و معابر طبق سنوات گذشته خط‌کشی خطوط گذرگاه عابر پیاده و اجرای کف‌نوشته‌های احتیاطی و سایر اقدامات ایمن‌سازی محیط پیرامونی مدارس اجرا می‌شود که تا قبل از بازگشایی مدارس ادامه دارد.

وی در ادامه عملیات خط‌کشی بهسازی و خط‌کشی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، سامان‌دهی و خط‌کشی معابر پیاده و آشکارسازی سرعتکاه‌ها را از دیگر اقدامات سازمان برشمرد.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری در پایان از صبر و شکیبایی و همکاری شهروندان محترم در طول انجام عملیات خط‌کشی قدردانی کرد و از رانندگان وسایل نقلیه درخواست کرد با حرکت بین خطوط و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سهم خود را در کاهش سوانح ترافیکی و ایمنی شهروندان ایفا کنند.

شناسه خبر 57973