شناسه خبر:58087
1401/5/3 09:08:52

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در حوزه پوشاک کشورهایی همچون بنگلادش و ترکیه به قطب تولید منطقه تبدیل شده‌اند؛ استان همدان نیز این ظرفیت را دارد تا در این حوزه و سری‌دوزی، به قطب منطقه‌ای تبدیل شود.

جوانی بومی، انقلابی، متعهد و متخصص بر مسند مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نشست.

شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، آخرین شرکتی بود که تغییرات در مجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور، به آن رسید. بدون تردید شرکت شهرک‌های صنعتی استان اگر نگوییم مهم‌ترین، اما یکی از مهم‌ترین بسترهای تولید، سرمایه‌گذاری، ایجاد شغل و ثروت است. مصطفی حقیقی، مدیر جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، مدیری جوان، متعهد، متخصص و انقلابی است که از بدنه همین شرکت بوده و به تمام جوانب آن احاطه کاملی دارد و به‌خوبی می‌داند که کار دشواری پیش روی او است. انتصاب حقیقی بدون تردید گامی بزرگ در حوزه میدان دادن به جوانان مؤمن، انقلابی و متخصص است و همین مسئله وظیفه حقیقی را دوچندان می‌کند.

سابقه درخشان حقیقی و اعتماد و نگاه بالنده استاندار همدان به گزینه‌های جوان و بومی، باعث شد که این انتصاب یکی از نمادهای وحدت و وفاق در استان همدان باشد و انتصاب او با اجماع حداکثری در میان عقلای استان و دست اندرکاران مواجه شود.

استقبال جوانان انقلابی و مطالبه‌گر در فضای مجازی و رسانه‌ای از یک‌سو و واکنش امید‌بخش خانواده صنعت از سوی دیگر به این انتصاب، یک گام رو به جلو برای توسعه استان به حساب می‌آید. حقیقی یکی از متخصصینی است که قبل از تکیه بر مسند مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی، از همه زوایای شرکت و وضعیت صنعت استان آگاه است و همین مسئله صرفه‌جویی زمانی بسیاری را برای استان به دنبال دارد.

حقیقی فرصتی برای مهم‌ترین زیرساخت صنعتی است که باید نکات بسیاری را مورد توجه قرار دهد. در ابتدا توجه به صنایع‌های تک و اهمیت تولید دانش‌بنیان در استان از نان شب هم واجب‌تر است. صنعت استان برای پویایی فرصت چندانی ندارد، بنابراین مدیرعامل جوان و متخصص شرکت شهرک‌ها باید هرچه سریع‌تر این زیرساخت‌ها را فراهم کند و توانایی بسیج همه امکانات استان برای تحقق این امر را داشته باشد که با توجه به شناختی که از وی وجود دارد، این امکان وجود دارد.

اگرچه انتظارات از حقیقی بالا است، اما فراموش نباید کرد که تحقق توسعه صنعتی به همه توان استان نیاز دارد و مجموعه اقتصادی و سیاسی باید این مهم را وظیفه اصلی و ذاتی خود بدانند.

کارهای برزمین‌مانده در شهرک‌های صنعتی بسیار است، بنابراین تنظیم برنامه، زمان‌بندی و تدوین برنامه اجرایی عملیاتی که البته در ذهن خلاق حقیقی از همان ابتدا وجود داشت، ضروری است.

ایجاد زیرساخت‌های جدید ازجمله زمین برای احداث شهرک‌ها و نواحی صنعتی، سامان‌دهی امکانات موجود، تکمیل نیازهای ازپیش‌مانده و سامان‌دهی خوشه‌های صنعتی ازجمله این تدابیر است. البته نباید فراموش کرد که سامان‌دهی کامل و به دور از تعجیل باعث حفظ سرمایه‌گذاری‌ها و استفاده بهینه از آن‌ها خواهد شد.

سپهرغرب انتصاب این مدیر جوان، انقلابی و بومی را تبریک گفته و امیدوار است که هرچه سریع‌تر شاهد اتفاق‌های مثبت در این حوزه مهم باشد.

روز شنبه آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان برگزار شد که در ادامه شرح جلسه را می‌خوانید:

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این نشست گفت: در حوزه پوشاک کشورهایی همچون بنگلادش و ترکیه به قطب تولید منطقه تبدیل شده‌اند؛ استان همدان نیز این ظرفیت را دارد تا در این حوزه و سری‌دوزی، به قطب منطقه‌ای تبدیل شود.

رضا رحیمی ابراز کرد: همدان به‌عنوان یکی از استان‌های فعال در زمینه صنایع کوچک محسوب می‌شود و سه محصول صنعتی آن شهرت جهانی دارد.

وی تصریح کرد: «سفال»، «مبل» و «صنایع چوب» استان همدان در کشور سرآمد است و قابلیت‌های بسیار زیادی برای صادرات این محصولات و ارزآوری به کشور وجود دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: استان همدان همواره در تولید این محصولات رتبه نخست کشور را دارد و سایر استان‌ها می‌توانند با الگوبرداری از همدان، کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند.

رحیمی تصریح کرد: استان همدان ظرفیت‌های بسیار فراوانی در رابطه با توسعه صنایع کوچک دارد و نباید به این شرایط قانع باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سفال لالجین به‌عنوان یک محصول منحصربه‌فرد، توانایی بسیار زیادی برای توسعه سرمایه‌گذاری، اشتغال و ارزآوری دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز در این آیین گفت: در راستای تحقق گام دوم انقلاب یک جوان انقلابی، خوش‌فکر، دارای برنامه، پای کار و از بدنه شرکت شهرک‌های صنعتی به‌عنوان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان منصوب شده است.

ظاهر پورمجاهد افزود: از واحدهای صنعتی استان درخواست داریم در طول اوج مصرف برق از 15 تیرماه تا 15 مردادماه با مصرف بهینه در تأمین برق مشترکان خانگی ما را یاری کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ویروس، ستاد مقابله با کرونا استفاده از ماسک را در استان همدان الزامی کرده است تا در اجتماعات عمومی، قطار، اتوبوس و آیین‌های مذهبی از ماسک استفاده شود.

پورمجاهد ادامه داد: در حوزه رفع موانع تولید، ستاد تسهیل استان همدان یک سامانه دارد و تولیدکنندگان می‌توانند از کارگاه خود وارد سامانه شوند و درخواست‌ها و مشکلات خود را پیگیری کنند.

وی افزود: تلاش داریم در جلسات هفتگی ستاد تسهیل که با حضور استاندار برگزار می‌شود، همه مشکلات واحدهای تولیدی استان برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور به استان همدان در پیش است و با همکاری و هم‌فکری واحدهای صنعتی، امیدواریم بهترین میزبانی را از ایشان داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز گفت: مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در طول فعالیت خود زحمات زیادی کشید و از تلاش‌های وی برای توسعه صنعتی استان قدردانی می‌کنیم.

احمد شانیان با آرزوی موفقیت برای مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، افزود: همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، مردمانی از جنس آسمان دارد و این مردم لایق بهترین‌ها هستند.

شانیان تصریح کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی تربیت مدیران فعال و کاربلد است که با وجود آن‌ها به سمت‌وسوی توسعه حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم رو به رشدی حرکت کنیم، ادامه داد: باید صنعت استان همدان را در بدنه آموزشی و محصولات صادرات‌محور توسعه دهیم و فضای رو به رشدی را برای صنعت‌گران فراهم کنیم.

مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز در این آیین گفت: در ابتدای فعالیت من در این مجموعه، شرایط کرونایی موجب کاهش تولید و مشکلاتی در شرکت شهرک‌های صنعتی شده بود.

محمدرضا بادامی افزود: موجی از حضور سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در همدان و شهرستان بهار آغاز شده بود که با هم‌فکری صورت‌گرفته، برای جذب آن‌ها همکاری شد.

وی با اشاره به اینکه زمینه‌های ایجاد ناحیه صنعتی شهرستان درگزین آماده شده است، اظهار کرد: اراضی ناحیه دو شهرک صنعتی لالجین به مساحت 57 هکتار و 30 هکتار نیز برای توسعه در سال‌های آینده آن، تملیک شد.

بادامی خاطرنشان کرد: توسعه شهرک صنعتی فرسفج به مساحت 15 هکتار انجام و نخستین واحد آن نیز به یک سرمایه‌گذار خارجی واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهرک صنعتی بهاران به مساحت 40 هکتار با فعالیت 100 واحد صنعتی انجام شد، گفت: ناحیه صنعتی فامنین و صالح‌آباد در حد زمین خالی بود که درحال حاضر هر کدام 100 واحد صنعتی دارد.

مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان افزود: شهرک صنعتی ملایر دو که در زمینه مبل و منبت فعال است، توسعه یافت و 20 هکتار به آن افزوده شد.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی ویان که قطب فولاد استان است، توسعه یافت و یک میلیون متر مکعب آب در سال برای آن تأمین شد.

مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های استان همدان نیز گفت: با برنامه‌هایی که پیش رو داریم، امیدواریم در راستای تحقق شعار سال، گام‌های ارزشمندی جهت تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در استان همدان برداریم.

مصطفی حقیقی افزود: استان همدان ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و مدون، به سوی توسعه اقتصای و صنعتی این استان حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: مشکلات شهرک‌های صنعتی و تولیدکنندگان و صنعتگران با جدیت دنبال و راه برای توسعه هموار شود.

در پایان این آیین که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، «مصطفی حقیقی» به‌عنوان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان معرفی و از خدمات «محمدرضا بادامی» مدیرعامل سابق، قدردانی شد.

شناسه خبر 58087