شناسه خبر:58478
1401/5/12 08:52:54

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ساوه و زرندیه از اختصاص رشته پزشکی به دانشکده علوم پزشکی ساوه با موافقت وزارت بهداشت خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد سبزی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته و جلسات برگزارشده خوشبختانه وزارت بهداشت موافقت خود را با اعطای رشته پزشکی به دانشکده علوم پزشکی ساوه اعلام کرد.

وی افزود: با این مهم پزشکان متخصص و فوق تخصص سالیانه موظف به حضور در بیمارستان‌های ساوه خواهند بود و می‌توانیم پزشکان بومی را برای این منطقه تربیت کنیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان از مهم‌ترین برنامه‌ها در دوران نمایندگی است، ادامه داد: در کنار آن نیاز به پزشکان متخصص و فوق تخصص بیش از گذشته احساس می‌شود، چراکه مردم این شهر بعضاً برای درمان به شهرهای اطراف مراجعه می‌کردند.

سبزی بیان کرد: با اختصاص رشته پزشکی به دانشکده ساوه یکی از پیش‌نیازهای ارتقای دانشکده به دانشگاه فراهم خواهد شد و می‌توان با استقرار پزشکان متخصص و فوق تخصص برای ترویج تربیت پزشک در این شهر قدم‌های خوبی برداشت.

گفتنی است، 27 فروردین‌ماه سال جاری مدیران حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت با حضور در ساوه و برگزاری جلسه و بازدید از امکانات حوزه بهداشت و درمان آن، شرایط را برای تخصیص رشته پزشکی در این دانشکده بررسی کرده بودند.

شناسه خبر 58478