شناسه خبر:58939
1401/5/27 09:16:13

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سنندج گفت: شهرداری مناطق را موظف کرده‌ایم که در زمینه ساماندهی سگ‌های ولگرد با بخش خصوصی قراردادهایی منعقد کنند و در حال حاضر چهار اکیپ زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر فعالیت می‌کنند اما ساماندهی این حیوانات در گرو همکاری سایر بخش‌ها است.

سیدانور رشیدی در جلسه شورای اسلامی شهر سنندج اظهار کرد: تمام توان خود را برای رفع مشکلات به‌کار گرفته‌ایم چون معتقدیم مشکلاتی وجود دارد که همه در کنار هم باید در مسیر توسعه همه‌جانبه شهر قدم برداریم.

وی تبدیل سنندج به یک شهر جذاب به‌عنوان برنامه پنج ساله‌ای نام برد و گفت: رونمایی از برنامه‌های شهر جذاب با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود از اولویت‌های مهم شهرداری است.

به گفته شهردار سنندج، تاریخ شهر سنندج انسان‌های بزرگی به خود دیده و همین موضوع این شهر را شاخص و دارای نام و نشان کرده است.

رشیدی افزود: امیدواریم با برنامه‌های راهبردی و تلاش جهادی شاهد تحقق اهداف مدنظر در زمینه شهر جذاب باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع سگ‌های ولگرد به‌شدت فضای افکار عمومی و رسانه‌ای را در برگرفته است.

شهردار سنندج تصریح کرد: دین اسلام به دفاع از حقوق حیوانات تأکید دارد و از سوی دیگر سگ بر اساس شرع نجس است اما با توجه به نیاز اکوسیستم و چرخه زندگی، اقدام در ساماندهی سگ‌ها باید به گونه‌ای باشد که افراط و تفریط در این قضیه انجام نشود.

رشیدی ادامه داد: افراط در جمع‌آوری سگ‌ها چرخه زیست محیطی شهر را تغییر می‌دهد و موجب رشد حیوانات موذی می‌شود اما در مجموع معتقدیم که ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نیاز به همراهی و همکاری مردم و به‌ویژه دوستداران زیست‌محیطی دارد.

وی اذعان کرد: شهرداری سنندج در زمینه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به هیچ وجه وارد فاز معدوم‌سازی نشده و نخواهد شد و اگر موردی در زمینه معدوم‌سازی سگ‌های بلاصاحب وجود داشته باشد هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد.

شهردار سنندج اضافه کرد: شهرداری مناطق را موظف کرده‌ایم که در زمینه ساماندهی سگ‌های ولگرد با بخش خصوصی قراردادهایی منعقد کنند و در حال حاضر چهار اکیپ زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر فعالیت می‌کنند.

رشیدی بیان کرد: از فعالان زیست‌محیطی و دوستداران حقوق حیوانات همچنین سازمان‌های مردم نهاد فعال در این حوزه هم انتظار داریم که برای مدیریت و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از شهرداری حمایت کنند.

وی ساماندهی سگ‌های ولگرد را هزینه‌بردار دانست و با بیان اینکه تأمین این اعتبار نیاز به همراهی و پای کار آمدن بخش‌های مختلف دارد، گفت: اعتبارات شهرداری به تنهایی کفاف ساماندهی این تعداد سگ ولگرد را که بعضا با وانت از شهرها و روستاهای دیگر وارد می‌شود ندارد اما از تمام ظرفیت‌ها در این خصوص استفاده خواهیم کرد.

شهردار سنندج در ادامه به تحقق سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از محل درآمد شهرداری‌ها در شهر سنندج اشاره کرد و افزود: معتقدیم سنندج به عنوان پایتخت کتاب باید الگوی سایر شهرها در عملیاتی کردن قانون پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی باشد.

رشیدی ابراز کرد: در کنار پرداخت این مهم زمینه و بستر فعال شدن کتابخانه‌های عمومی را در ناحیه منفصل شهری حسن‌آباد فراهم کرده‌ایم.

وی از اختصاص چند دستگاه اتوبوس فرسوده برای ایجاد کافه کتاب در نقاط مختلف سطح شهر سنندج به‌عنوان دیگر اقدام ارزشمند شهرداری سنندج خبر داد و گفت: 6 دستگاه اتوبوس فرسوده را برای تبدیل به کافه کتاب در مناطق کم‌برخوردار سنندج اختصاص داده‌ایم.

شهردار سنندج در بخش دیگری از صحبت‌هایش یادآور شد: خوشبختانه با یک برنامه‌ریزی معوقات حقوق پرسنل به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات مدیریت شهرداری سنندج در گذشته، برطرف شده است.

رشیدی افزود: جدای از به‌روزرسانی حقوق کارمنان، افزایش 57 درصدی حقوق کارگری که وزارت کار اعلام کرد در شهرداری سنندج اعمال شد که رضایت‌مندی بسیار خوبی در بین پرسنل کارگری این نهاد ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: حقوق نیروهای حجمی طرف قرارداد شهرداری نیز تا پایان خردادماه پرداخت شده و درصدد بروزشدن حقوق آن‌ها هستیم.

شناسه خبر 58939