شناسه خبر:59080
1401/5/31 09:09:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان گفت: امسال آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان 80 درصد کاهش داشته است.

بهزاد شریفی‌پور در جلسه پیشگیری از آسیب‌های پارک جنگلی آبیدر سنندج، با اشاره به اینکه بیشترین آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی مربوط به شهرستان مریوان بوده است، اظهار کرد: امسال آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان 80 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون شهرداری سنندج مدیریت صیانت، توسعه و تجهیز پارک جنگلی آبیدر را بعهده دارد گفت: علیرغم این منابع طبیعی در زمینه آتش‌سوزی در جنگل‌ها مشارکت دارد.

وی پارک جنگلی آبیدر به‌عنوان نگین غرب استان را متعلق به تمام اقشار جامعه دانست و افزود: در این راستا حفظ و حراست از این موهبت ارزشمند نیازمند مشارکت همگانی است.

صلاح حقیقیان مدیرعامل کانون کوهنوردان استان نیز حل مشکل آبیدر سنندج را نیازمند عزم و اراده راسخ دانست و گفت: این پارک جنگی نیازمند مدیریت درست است.

کوه آبیدر سنندج با وسعت 4100 هکتار حدود 1540 هکتار آن به‌عنوان پارک جنگلی تحت مدیریت شهرداری سنندج قرار دارد.

دستورالعمل عملیاتی مقابله با آتش‌سوزی پارک جنگلی آبیدر سنندج به صورت ویژه برای مقابله با آتش سوزی احتمالی کوه آبیدر در سال 97 تهیه و تدوین و ابلاغ شده است.

این دستورالعمل اهدافی مانند اقدامات پیشگیرانه، ارتقای آمادگی و تعیین نقش سازمان‌ها را دنبال می‌کند که منابع طبیعی و شهرداری سنندج به‌صورت خاص در برابر مشکلات آبیدر وظیفه دارد.

 

شناسه خبر 59080