شناسه خبر:59167
1401/6/2 08:55:13

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری کردستان گفت: مدیریت عالی دستگاه قضائی در استان کردستان با جدیت در پی رفع اطاله دادرسی است و در این راستا طی دو سال اخیر 27 شعبه غیرفعال دادگستری فعال شده است..

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در جلسه شورای قضائی کردستان که با حضور مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضائیه و اعضای شورای قضائی استان در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد، بیان کرد: برنامه عملیاتی تحول و تعالی قوه قضائیه در استان کردستان باید جامه عمل به خود بپوشاند و اجرایی شود.

وی تصریح کرد: در دو سال اخیر و با تلاش‌های معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، 27 شعبه غیرفعال دادگستری استان فعال شد و همچنین 55 شعبه جدید در چارت تشکیلاتی دادگستری استان اضافه شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه وضعیت دستگاه قضائی استان مطلوب و روبه رشد ارزیابی شده، لازم است رؤسای سازمان‌های تابعه قضائی و همچنین اعضای شورای معاونان دادگستری استان با عزمی راسخ و در راستای شاخص‌های تعیین‌شده در سند تحول و تعالی و منویات ریاست معظم قوه قضائیه این مسیر رو به رشد را ادامه دهند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اذعان کرد: عمده‌ترین و شاخص‌ترین ملاک‌های ارزیابی معاونت راهبردی قوه قضائیه شامل میزان موجودی و خروجی پرونده‌های شعب، اتقان آرا، درصد صلح و سازش و همچنین متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌هاست که می‌طلبد اعضای شورای قضائی استان با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی، این مسائل را بررسی و درصدد ارتقای آن‌ها باشند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: از دیگر مشکلات عمده دادگستری استان موضوع کمبود فضای فیزیکی و وضعیت ابنیه حوزه‌های قضائی استان است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب این مشکل برطرف شود.

در ادامه این جلسه، مدیرکل بازرسی و نظارت معاونت راهبردی قوه قضائیه اظهار کرد: مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضائیه در بازدید سه روزه از حوزه‌های قضائی استان کار همکاران قضائی و اداری استان را رصد کردند.

حسین نجفی در مجموع عملکرد دادگستری استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ضروری است تا با برگزاری همایش و کمیته‌های مختلف، برنامه تحول و تعالی قوه قضائیه به رؤسای دادگستری و دادستان‌های استان تبیین شود و با هدف‌گذاری دقیق این برنامه عملیاتی شود.

وی تأکید کرد: باید با هدف‌گذاری دقیق به وضعیت مطلوب دست یافت و سند تحول قضائی به‌صورت کامل و دقیق در استان اجرایی شود.

شناسه خبر 59167