شناسه خبر:59435
1401/6/8 10:08:51

سپهرغرب، گروه متن زندگی: بعضی از میوه‌ها، به‌ دلیل داشتن قند زیاد، در سال‌های اخیر بدنام شده‌اند اما فواید بسیار مهم میوه‌ها واقعا می‌توانند در نیمه دوم زندگی انسان‌ها به ارتقای سلامت کمک کنند. به همین دلیل هم ورود به نیمه دوم زندگی یعنی آغاز دهه 50 سالگی، باید با در نظر گرفتن مسائل تغذیه‌ای مهم همراه باشد تا دستیابی به این هدف‌ها امکان‌پذیر شود.

سیب سبز

سیب‌ها در گروه میوه‌های باکیفیت و مغذی قرار می‌گیرند که به‌راحتی قابل حمل هستند و می‌توانند میان‌وعده مناسبی باشند. این میوه ساده که به‌راحتی قابل مصرف است، مقادیر بالایی از فیبر و مقدار کمی از قندها را وارد بدن می‌کند.

پرتقال

پرتقال یکی دیگر از میوه‌های باکیفیت و ساده است که ماده مغذی کلیدی و مهم پتاسیم را برای کنترل فشار خون به بدن می‌رساند. پتاسیم و سدیم در کنار همدیگر به متعادل‌سازی فشار خون کمک می‌کنند. سدیم می‌تواند فشار خون را افزایش دهد، درحالی که پتاسیم به کاهش آن کمک می‌کند.

انواع ملون

انواع ملون مثل خربزه، طالبی و... سرشار از آب و ویتامین C هستند، درحالی که فواید زیادی هم برای سلامت پوست دارند. انواع ملون در گروه پرآب‌ترین میوه‌ها قرار می‌گیرند و بسیاری از آنها تا 90 درصد از آب تشکیل شده‌اند.

شناسه خبر 59435