سامانه «شهرداری الکترونیک» در شهرداری همدان راهاندازی شد
به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی در جلسه شورای راهبری سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی اظهار کرد: با تلاش و همت شبانهروزی کارکنان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز همکاری کلیه کارکنان معاونت شهرسازی و معماری، مناطق چهارگانه، اداره درآمد و سایر همکاران شهرداری همدان، «سامانه شهرداری الکترونیک» از روز شنبه مورخ 1401/06/12 در شهرداری همدان راهاندازی شد.
وی در ادامه تصریح کرد: پیشگیری از سلیقهگرایی، شخصمحوری و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان از ثمرات این سامانه است که با ارائه خدمات بهصورت غیر حضوری، گام مهمی در راستای شفافسازی و اجرای حداکثری قوانین و مقررات برداشته خواهد شد.
حسینی با اشاره به امکان اعلام هوشمند ضوابط ساختوساز بهصورت غیر حضوری در این سامانه، توضیح داد: متقاضیان میتوانند ضوابط شهرسازی و پروانه ساختمان ملک خود را شامل تراکم، کاربری، سطح اشغال، تعداد طبقات، عوارض و غیره براساس لایههای اطلاعات مکانی و محاسبات سیستمی رؤیت و سپس درخواست پروانه ساختمانی را بهصورت الکترونیکی و غیر حضوری ثبت کنند.
وی به سایر مزایای این سامانه اشاره کرد و افزود: پاسخدهی به استعلامات دفاتر اسناد رسمی، بانکها و ادارات خدماترسان شامل اداره برق، آب و گاز، پرداخت عوارض نوسازی و کسب و پیشه، تصدیق گواهی و اصالتسنجی اسناد و مدارک و ایجاد کارتابل شهروندی جهت ارائه خدمات اختصاصی به مالکین، از دیگر خدماتی است که در این سامانه بهصورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه خواهد شد.
شهردار همدان در ادامه ابراز کرد: دریافت پروانه ساختمانی یکی از ملموسترین رویارویی شهروندان با شهرداریها بهشمار میرود و اکنون تعریف ساختاری الکترونیک و هوشمند برای این موضوع از سوی شهرداری همدان، گام بلندی در راستای تسهیل این فرآیند است.
وی اضافه کرد: درحال حاضر مدیریت شهری تأکید جدی بر ارتقای سلامت اداری و شفافسازی روند فعالیت بخشهای مختلف شهرداری به نفع مردم دارد و راهاندازی «سامانه شهرداری الکترونیک» نیز با همین هدف از سوی مدیریت شهری همدان درحال انجام است.
حسینی در پایان با تأکید بر ضرورت الکترونیکی شدن خدمات شهرداری در راستای ایجاد شهر هوشمند بهعنوان یکی از راهکارهای نوین برای رفع مشکلات شهری، افزود: شهروندان محترم همدانی میتوانند با مراجعه به آدرس http://esup.hamedan.ir/ از خدمات عمومی و با ایجاد کارتابل شهروندی از خدمات اختصاصی این سامانه بهرهمند شوند.