شناسه خبر:60079
1401/6/22 10:22:34

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: عملیات حدنگاری (کاداستر) برای 620 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی در دولت سیزدهم انجام شده است.

انشاالله کولانی روز گذشته در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات این اداره‌ کل در دولت سیزدهم اظهار کرد: با اعتبار معادل 148 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی اقدامات ارزشمندی در راستای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی یک‌ میلیون و 600 هزار هکتاری منابع طبیعی استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در سطح 21 هزار و 790 هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان انجام شده، همچنین در سطح 170 هکتار از عرصه‌های جنگلی عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌ها با مشارکت مردم و جوامع بهره‌بردار انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به نصب 17 دستگاه آبگرمکن خورشیدی بر بام منازل روستایی (عمدتاً در شهرستان جوانرود)، گفت: 486 هکتار از عرصه‌های جنگلی با بذر غنی شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات احیایی و اصلاحی پوشش گیاهی با مشارکت مردم در قالب قرارداد در سطحی بالغ‌بر 62 هزار هکتار از مراتع و عملیات احیا در سه هزار و 651 هکتار از عرصه‌های طبیعی، ازجمله اقدامات انجام‌شده است.

کولانی از رشد هفت‌برابری سند حدنگاری در این دوره یک‌ساله خبر داد و گفت: عملیات حدنگاری برای 620 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی در این دوره یک‌ساله انجام شده است.

وی تصریح کرد: 45 قرارداد با تشکل‌های قراردادی مردم‌نهاد درخصوص همکاری در شناسایی و عملیات اطفای حریق منعقد شده؛ البته تجهیز پاسگاه‌های حفاظتی هم انجام گرفته و امیدواریم این اقدامات ارزشمند با اختصاص اعتبارات لازم، ادامه داشته باشد.

شناسه خبر 60079