شناسه خبر:60271
1401/6/28 09:22:11

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان برای معرفی اموال غیرمنقول خود به دستگاه قضائی یک ماه فرصت دارند.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در سومین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان با بیان اینکه قرارگاه‌های شهرستانی کاداستر در تمام استان کردستان تشکیل شده است، اظهار کرد: موضوعات شورای حفظ حقوق بیت‌المال سرمایه‌های ملی و در واقع این شورا یک نهاد نظارتی بوده که ناظر بر اقدامات صیانتی و حفاظتی دستگاه‌های اجرایی و قضایی است.

وی گفت: عدم تثبیت اراضی اعم از ملی، منابع طبیعی و کشاورزی منشأ بسیاری از اختلافات ملکی در میان جامعه است بنابراین ذی‌نفع در تثبیت این اراضی هم مردم هستند و هم حاکمیت، چراکه موجبات کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع تثبیت اراضی کشاورزی استان کردستان باید در تثبیت اراضی کشاورزی با سرعت اقدام کرده و هیچگونه تأخیری در این خصوص قابل پذیرش نیست.

حسینی بر شناسایی اراضی بالای پنج هکتار در استان تأکید کرد و افزود: ضروری است تا در نخستین فرصت شورای اداری استان با حضور استاندار کردستان با موضوع کاداستر در اراضی کشاورزی برگزار شود.

وی با تأکید بر تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی کاداستر در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اضافه کرد: قرارگاه‌های شهرستانی کاداستر در تمام استان فعال شده و ادارات ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و امور اراضی در این موضوع محوریت دارند و امیدواریم به‌زودی شاهد تثبیت کامل اراضی کشاورزی در استان باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین به تمام دستگاه‌های دولتی استان فرصت یک ماهه داد تا اموال غیر منقول و املاک خود را تثبیت کرده و نتیجه را به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گزارش کنند.

وجود 18 هزار انشعاب غیرمجاز آب در کردستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز در این جلسه از وجود 18 هزار انشعاب غیرمجاز آب در استان خبر داد و اظهار کرد: این موضوع باید با نظارت جدی شرکت آب و فاضلاب استان حل شود.

محمد جباری گفت: از موضوعات اصلی در سند تحول قضائی بحث کاداستر در اراضی ملی و کشاورزی است که در استان کردستان خوشبختانه 99 درصد اراضی ملی تثبیت شده است ولکن در خصوص اراضی زراعی و کشاورزی باید با سرعت این اراضی سنددار شوند.

شناسه خبر 60271