شناسه خبر:61401
1401/7/25 23:29:31

سپهرغرب، گروه خبر: حمایت مالی با اعتبار 18 میلیارد تومان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد و راه‌اندازی مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان جذب شد.

شکل‌گیری اکوسیستم نوآوری جامع در دانشگاه کردستان بی‌تردید علاوه بر دمیدن روح خلاقیت و نوآوری در میان جامعه علمی دانشگاه، آحاد جامعه و ایجاد انگیزه برای برگزاری رویکردهای نوین و شکل‌گیری کسب و کارهای نوآور و دانش‌بنیان تأثیر بسزایی در کاهش بیکاری و افزایش امنیت و رفاه اجتماعی در استان خواهد داشت.

بر همین اساس، مدیریت توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری زیر نظر معاونت پژوهش و نوآوری دانشگاه و در راستای توسعه‌ی زیست بوم نوآوری دانشگاه طی دو سال گذشته با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر ریاست محترم دانشگاه موفق به جذب حمایت مالی در مجموع به مبلغ 18 میلیارد تومان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد و بهره‌برداری از مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کرده است.

از این مبلغ 450 میلیارد ریال در دو مرحله برای تأسیس مراکز رشد و نوآوری دانشگاه (شعبه سعدی) واقع در شهرک سعدی شهر سنندج که فاز نخست پروژه با پیشرفت فیزیکی 100 درصد هم اکنون در حال بهره‌برداری و ارائه خدمات است جذب شده است.

120 میلیارد ریال هم در دو مرحله برای راه‌اندازی مجتمع نوآوری دانشکده مهندسی واقع در دانشگاه شامل مراکز نوآوری تخصصی در سه حوزه الف) معدن و صنایع معدنی، ب) عمران، ج) صنایع و زیرسیستم‌ها که فاز اول پروژه با پیشرفت فیزیکی 70درصد هم‌‌اکنون در حال انجام است.

همچنین 15 میلیارد ریال برای راه‌اندازی مرکز نوآوری تخصصی فرش بیجار واقع در دانشکده مهندسی و علوم پایه بیجار که اقدامات لازم برای راه‌اندازی و بهره‌برداری آن در حال انجام است نیز جذب شده است.

شناسه خبر 61401